Aviseringar
Rensa alla

Tips för att slappna av vid sex?


deathvalley:

Vi känner varann asbra och pratar mycket om det här, så det är inte det som är problemet.. det är bara det att jag av erfarenheter förväntar mig att det ska göra ont och blir rädd, tänker inte ens på att jag spänner mig (om det nu är det som är problemet)

Lek lite på egen hand så du blir blöt. Sedan låter du honom få leka, om det inte fungerar så kanske du inte redo ännu? Man behöver inte stressa med att ha sex.


   
SvaraCitera

strunta i att ha samlag en tid.
ha annat sex.


   
SvaraCitera

Ni kan väl göra annat så länge, använd fantasin.

Dessutom behöver man ju inte penetrera för den delen heller, om ni har sex utan penetration så kan ni ju iaf testa lite då och då och se hur det går, tillslut går det.

Annars kan man föra penisen i slidan och röra den fram och tillbaka i den mån det går, om man gör det försiktigt kommer det inte göra ont och till slut kommer du vänja dig i situationen och det kommer gå galant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoless:

Det gör superont att få in den i början, men vi brukar köra på ändå och sen efter ett tag gör det knappt ont när vi väl är igång. Men då måste vi ha massvis med glidmedel också..

Jag tycker inte det känns värt att "köra på ändå"...det ska ju liksom inte göra ont. Men jag har tänkt att om det bara gör lite ont ska vi fortsätta men hittills har det varit för plågsamt för att ens fortsätta

SebastianE2:

Lek lite på egen hand så du blir blöt. Sedan låter du honom få leka, om det inte fungerar så kanske du inte redo ännu? Man behöver inte stressa med att ha sex.

Det är inte det att jag inte blir blöt.... det funkar som det ska. Och jag vet att man inte ska stressa, men man blir ju lite frustrerad efter två månader...

Artie:

strunta i att ha samlag en tid.
ha annat sex.

Det har vi gjort nu de senaste två månaderna... det funkar ju jättebra så länge han inte är i mig, men jag vill liksom ta det till nästa steg nu

Dan_the_ironman:

Annars kan man föra penisen i slidan och röra den fram och tillbaka i den mån det gå

Nej? Det går in kanske 1 cm max, och då börjar det göra för ont, spelar ingen roll hur försiktig man är


   
SvaraCitera

Du är oskuld, eller? Jag hade det svårt då, också. Det fungerade dock efter idogt arbete i kring två månader.

Det är dock av ondo att känna denna pressen jag upplever att du beskriver. Det gör dig och er nog bäst att tillsammans försöka nedveckla denna. Försök nå känslan av att ni inte -behöver- ha penetrationssex, för det gör ni faktiskt inte, om du känner detta kravet på ett eller annat vis. Ni har välan försökt från mindre föremål till större, eller så? Eller, jaha, läste nu mer noggrant.

Att inte ens ett finger kommer in trots att du är kåt och avslappnad och trygg med din partner låter dock lite väl trångt. Kan du använda tamponger och så? Du bör nog kolla upp dig hos gyn, det skadar ju inte.

deathvalley:

Jag tycker inte det känns värt att "köra på ändå"...det ska ju liksom inte göra ont.

Nej, det skall inte göra ont, och ni bör verkligen inte köra på om du har ont. Jag skulle själv aldrig våga göra detta eftersom jag är för skraj för att få vestibulit eller dylikt...


   
SvaraCitera

tänk på söta katter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Du är oskuld, eller?

Nej, tappade den till honom i somras men det är nog därifrån problemen kommer eftersom jag nog inte var riktigt redo och det gjorde ganska ont. Ändå upplevde jag smärtan då första gången som mindre plågsam än de gånger vi testade efteråt..

Ögon i en plåthink:

inte -behöver- ha penetrationssex, för det gör ni faktiskt inte, om du känner detta kravet på ett eller annat vis.

Förut var jag otroligt pressad över att det inte gick men det börjar gå över nu, och han säger också att det är okej om det inte funkar. Så jag är inte alls lika stressad över det nu, och det känns som att det gör lite mindre ont nu än för några veckor sen typ, att det iaf går åt rätt håll

Ögon i en plåthink:

Kan du använda tamponger och så? Du bör nog kolla upp dig hos gyn, det skadar ju inte.

Har inte testat med tampong på nåt år, men när jag testade gjorde det ont... Men jag har kollat mig och barnmorskan sa att det inte såg ut att vara något problem, bara att jag hade ett litet skavsår i slidan då (som ska ha läkt nu)

ajyprah:

tänk på söta katter

Haha, ska testa det


   
SvaraCitera

Carisoprodol


   
SvaraCitera

deathvalley:

Nej? Det går in kanske 1 cm max, och då börjar det göra för ont, spelar ingen roll hur försiktig man är

grinda kuken längsmed slidan likt en korv i ett korvbröd då, eller gör någonting åtminstone (antar att du vill ligga).

Kör oralt, ta på varrandra tills ni kommer osv.

Om ni är lite blyga och inte pratar så mycket när ni sexat kan ni ju lägga er på sidan och handsexa. börja runka av honom och om han inte gör något tillbaka så kan du föra ner hans hand till ditt kön så fattar han nog vinken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

grinda kuken längsmed slidan likt en korv i ett korvbröd då, eller gör någonting åtminstone (antar att du vill ligga).

Allt som du skrev har vi gjort och testat, handsex funkar jättebra, han är hur snäll och givmild som helst mot mig också. Det känns bara som att jag vill göra "nästa steg" också nu.


   
SvaraCitera

Muskelavslappnande medel, alt. bensodiazepiner.

Vet inte hur det påverkar sexet i övrigt, men det bör hjälpa till med avslappningen rejält i alla fall.


   
SvaraCitera

Börja låt honom massera i ca 1 timme för att sedan eskalera det hela. Borde helt klart få dig att slappna av.


   
SvaraCitera

deathvalley:

Allt som du skrev har vi gjort och testat, handsex funkar jättebra, han är hur snäll och givmild som helst mot mig också. Det känns bara som att jag vill göra "nästa steg" också nu.

Gör annat så länge, ingenting kommer bli bättre av att du tvingar dig in i det där, ju mer ni håller på ju mer säker kommer du känna dig i situationen och succesivt kommer du slappna av utan att du ens märker av det.

Iom att det blev så efter att du fick ont skulle jag inte tro att det blir bättre av att du försöker och det gör ont igen.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

deathvalley:

inte ens med ett finger

wut? säker på att han är på rätt ställe om det nu går när du gör?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Penstrokes:

Muskelavslappnande medel, alt. bensodiazepiner.

hahah. tror inte att sexet kommer bli så nice då tyvärr + hemskt att behöva droga sig för att kunna sexa [sad]


   
SvaraCitera