Aviseringar
Rensa alla

tips för en spelmissbrukare?


Ämnesstartare

jag har seriösa problem med spelandet och behöver tips för vad man ska göra för att låta bli att slösa bort halva dygnet på att spela. jag får inte spela mer än tio timmar i veckan. och slösar bort all tid på ett dygn.


   
Citera

Hitta ytterdörren.
Gå ut.


   
SvaraCitera

bugatti:

jag har seriösa problem med spelandet och behöver tips för vad man ska göra för att låta bli att slösa bort halva dygnet på att spela. jag får inte spela mer än tio timmar i veckan. och slösar bort all tid på ett dygn.

Du måste lära dig spela av folk pengar och inte tvärtom. Annars fr du kontakta Svenska spel.


   
SvaraCitera

Tolkade nog spelmissbruk helt fel är jag rädd..[sad]


   
SvaraCitera

Gör vad du känner för, hade varit idiotiskt att inte göra vad man vill göra. Det är alltid det bästa tipset. Jag ser inte hur andra sysslor kan vara mindre tidsödande så länge det inte involverar studier eller arbete.


   
SvaraCitera

Jag lider med dig, men det enda du kan göra är att ge dig fan på att inte spela.... Så får jag, eller fick, jag ibland göra med world of warcraft...

Hitta ett extraknäck, typ klippa några gräsmattor, dela ut reklam på helgerna eller liknande... frisk luft skadar aldrig =)


   
SvaraCitera

Mår du dåligt över att du spelar så mycket så borde du såklart försöka hitta något annat du kan göra istället. Mitt tips är att du gör det omöjligt att nå en dator, exempelvis ge dig ut på en utflykt, övernattning, camping eller vad som helst. Ju fler dagar som går mellan dig och datorspelandet, desto enklare blir det att motstå när du kommer hem till datorn igen.

Men jag tycker att du borde känna efter om du vill spela dator så mycket eller inte. Om du känner att det är vad du vill ägna din tid åt så kan ingen annan säga till dig att det är fel. Gör det som du vill. Inget intresse är meningslöst, att läsa en bok eller löpträna har väl högre status, men i slutändan så spelar det ingen större roll för det är du själv som måste trivas med vad du gör.

Min lillebror spelar dator i genomsnitt 8-9 timmar om dagen. Det gör min mamma tokig och jag kan bli trött på det ibland. Men det som är värst är nog ändå att mor- och farföräldrarna klagar på min lillebrors fritidsintresse. Det är ju ändå han som valt att spela så mycket. Sen berömmer de mig för att jag är träningsnarkoman och tränar ca 2-3 timmar om dagen. Vad ger mig mer rätt att utöva sport än honom att spela dator? Det stör mig att det är så många som blir upprörda över att någon spelar dator dygnet runt, när det finns dem som är ute i skogen och promenerar, läser böcker, tecknar eller skriver hela dagarna. Vem bestämmer vilket som är okej?

Fast min lillebror beter sig ibland som en missbrukare. Som spelar mer än vad han kanske egentligen vill. Det är svårt för en utomstående som jag att veta hur ni känner.


   
SvaraCitera

Lulz, jag spelar mer än dig [badgrin] Behöver bara en till dator [sad]


   
SvaraCitera

Stäng av datorn, det får faktiskt en att upptäcka andra saker att göra.


   
SvaraCitera

haha var spelberoende förr.. grejen e nog att man blir lite rädd för att göra nya saker när man sitter framför datan förlänge, vad andra ska tycka och tänka! gör det du alltid drömt om för fan! finns en hel jävla värld där ute och du ska hitta din grej det kommer kännas så jävla bra när du blir gammal och kan titta tillbaka på det du har gjort en att bara minnas att du var en inlåst jävla hermit där hemma [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jimpen:

och kan titta tillbaka på det du har gjort en att bara minnas att du var en inlåst jävla hermit där hemma

lite fel skrivet menmen.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera