Aviseringar
Rensa alla

Tips för er som hatar att plugga! 🙂


Ämnesstartare

Tjäna! Som rubriken meddelar så är alltså detta tips för oss slöfockar som inte orkar spendera mycket tid på att plugga men ändå vill få relativt bra betyg! (OBS dessa tips hjälper mig, tycker ni de är dåliga så får ni tycka det!)

För ämnen där ni har färdiga uppgifter såsom i matematik eller liknande kan det vara skönt att istället för att göra dem hemma att faktist (om de finns möjlighet) stanna kvar en halvtimme på skolan, gymnasiet eller vart ni än går! Detta tycker jag personligen är lättare för det är en helt annan stämning i skolan och det känns helt enkelt inte som om ni slösar mer tid än nödvändigt, försök gärna uppmuntra kompisarna att plugga tsm med er! 🙂

För ämnen som är mer teori som samhälle, biologi, engelska, svenska, mm, så istället för att sitta och läsa en text och memorera den så kan du istället göra små frågor där du kan utveckla svaren (tro mig de e mycket roligare att skriva än att sitta tyst och läsa). Eller ber du en förälder eller kompis och fråga dig saker om texten. För mig hjälper detta att memorera bättre.

Ett annat alternativ för teoretiska ämnen är att skriva en egen sammanfattning på ett A4 papper, datorskrivet eller för hand, texten blir dock kortare men innehar fortfarande de vitala delarna! Dock kan man behöva göra detta ett par gånger innan man får till det bra! 🙂

Till Glosor finns det en extremt bra hemsida som heter http://www.glosboken.se/ där gör du ett konto och sedan förbereder du dina glosor i små "prov" kan man säg! 🙂

Hoppas detta hjälpte, kommentera gärna mer tips eller om du har nått att tillägga! Hade gött! 🙂


   
Citera
hor4n

  Vad har du för betyg då? 


   
SvaraCitera

Så fin du och snäll du verkar varaHjärta


   
SvaraCitera

Använder mig själv av många av dessa tips och de fungerar mycket bra! 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera