Forumet - Tips för Kost och ätvanor.

Tips för Kost och ätvanor.

3071 0 48
Tjena.

Behöver lite hjälp med hur jag bör äta..

Just nu håller jag en obalanserad kost samtidigt som jag följer en kost som jag fått av en personlig tränare och behöver nu lite tips av vad man ska bör äta och hur ofta om man styrketränar varannan dag och löper varje dag.

Mitt mål är alså att deffa kroppen, framhäva musklerna.


Just nu så har jag en kost som är ungefär såhär:

Kl 7:00 = Havregryn
Kl 9:00 = Frukt/Mellanmål
Kl 12:00= Lunch (saknar exakt måltid)
Kl 15:00= Frukt/Mellanmål
kl 18:00= Middag, oftast något proteinrikt.
kl 21:00 = Kvällsmat

Denna är då den jag har fått av mina personliga tränare, det jag är ute efter är specifik kost och egna förslag.

Tack i förhand [smile]

Spana också in:

försök få i dig åtminstone 2 gram protein per kilo du väger dagligen, helst lite till. försök att strö ut intaget jämnt under dagen var tredje timma.

försök äta så lite kolhydrater och fett som möjligt, men ät inte så lite att du blir trött och energilös om dagarna. detta är individuellt och du får helt enkelt pröva dig fram tills du hittar din gyllene gräns[y]

mer riktlinjer än så behövs inte[smile]
Alfen:

2g protein per kg, låt oss säga att killen väger 75 pannor, det är 150gram protein, det är 600 kalorier, du menar seriöst att det är allt han ska äta?


Flifvetbäst:

försök äta så lite kolhydrater och fett som möjligt, men ät inte så lite att du blir trött och energilös om dagarna. detta är individuellt och du får helt enkelt pröva dig fram


vars står det att han bara ska äta protein?
Flifvetbäst:

vars står det att han bara ska äta protein?


han behöver iaf minst 1000kcal (nästan dubbelt så mycket som dina proteinkalorier) utöver det och du säger att han ska äta "så lite som möjligt"
ska han äta något som inte är runt sina pass är det väl fan så mycket bättre än att han äter en fet stek som mättar ordentligt än vräker i sig en massa pasta och sånt då som inte gör någon nytta då
Alfen:

massa text


Jag förstod inte hälften av det du skrev, men som jag sa så ska han inte äta såpass lite att han går runt och är orkeslös om dagarna. Enda gångerna på dagen som man behöver vara spiknoga med kolhydrater under deff är vid frukost, före och efter träning. Vid övriga måltider (utom just innan sängen) ska man givetvis få i sig en viss del kolhydrater också. Ungefär en tredjedel motför det ordinarie intaget till övriga måltider funkar finemang för min del.
grön_apa:

till att börja med kan du ju berräta hur mycket du tränar(och då menar jag inte "alla dagar") utan hur intensivt, hur länge, osv...


Ganska jävla intensivt, tränar med en bodybuilder.

Runt 2-3 timmar styrketräning med 4-5 olika bröstövningar kanske, löpning, sen rygg efter det.

2-3 dagar senare beroende på om jag orkar så kör jag armar och ben.

Lika intensivt,

Penstrokes:

Var inte Paleface en femtonårig tjej för ett tag sen, typ? [shake]


Ingen aning :)


Har gått från 84 kg till 97 på ungefär 3 månader av hård träning, det har gått framåt, men inte lika fort som jag ville - och jag saknar en riktig måltids set-up.

Hört att Havregryn är bästa frukosten att ta, men det är så sjukt äckligt enligt mig xD Vet ngn ngt som funkar lika bra?


Flifvetbäst:

försök få i dig åtminstone 2 gram protein per kilo du väger dagligen, helst lite till. försök att strö ut intaget jämnt under dagen var tredje timma.


Är extra proteinintag bra då? Hört att om man tar proteiner från konstgjorda produkter så räcker det att man slutar träna en liten stund och dom musklerna försvinner snabbare än vanliga muskler, men bara vad jag hört.
Paleface:

konstgjorda produkte


vilka konstgjorda produkter? vassle är högst naturligt.

Paleface:

:)


Har gått från 84 kg till 97 på ungefär 3 månader av hård träning


Inte i muskelmassa pga av träning-

Paleface:

Runt 2-3 timmar styrketräning med 4-5 olika bröstövningar kanske, löpning, sen rygg efter det.

2-3 dagar senare beroende på om jag orkar så kör jag armar och ben.

Lika intensivt,


så du menar att dina pass är typ 3-4 timmar långa?