Aviseringar
Rensa alla

Tips för peers m grymma sömnproblem?


Har ine sovit 6 tim på raken mer än en enda gång under sista 10 åren. Jag sover 1-1,5 tim, sen vaknar jag. Detta mönster fortsätter i ca 4-6 veckor o då har jag ett så stort ackumulerat djupsömnbehov att jag ligger i koma i ca 1 veck sen börjar det om.

Läkaren säger att han aldrig haft någon patient med en sådan förbränning som jag har. Under en kortare period funkade 30 mg Stez, x mg Olanzapin, och 10 mg Stilnoct. Då kom jag upp i 3-4 tim. Jag varierar insomningtabl (Imovane med Stilnoct). Periodvis kör jag 2-4 insomningtbletter för att det skall hända nåt.

F-n inget hjälper. Vägar alkohol. Det måste väl finnas något starkare sömnmedel än dom j-a barnkalastabletterna jag ges. Fick en en gång en tablett av kompis som såg ut som ett kryss men vet inte vilken sort/märke det var eller styrka, men för första gången på 10 år sov jag 8 timmar i ett sträck. HELT FUCKING UNDERBART! Kompisen påstod det var exanor eller efexor eller nåt med ex....

Jag blir galen av denna sömnproblematik och får för mig att det borde finnas andra sömntbletter med lite mera klös, som gör att jag får min sömn och kan fungera normalt igen

Alla förslag godtas, men kom inte med ljummen mjölk, en kopp te, lergigan, johannesört eller annat skit. Jag behöver nåt potent, men vill samtidigt inte vara "borta" när jag vaknar, utan skall känna mig pigg och utvilad?

PLEASE........Förslsg


   
Citera

jag har, så länge jag minns, alltid sovit typ 3 timmar (sover alltid längst innan jag vaknar första gången), vaknat, somnat om i 1-2 timmar, vaknat, somnat om 1 timme, vaknat, somnat om 1 timme, vaknat, sedan somnat om 1 timme och fortsatt så tills jag ska upp. är aldrig utvilad. får dock inte den där koma-veckan du verkar få.

är så van vid det att det inte längre känns som ett problem, men jag kanske borde kolla upp det då


   
SvaraCitera

har alltså inget förslag men insåg nu att det kanske är ett problem ändåRodnar


   
SvaraCitera

cannabis.


   
SvaraCitera

testat o röka weed? dåligt tips kanske 


   
SvaraCitera