Aviseringar
Rensa alla

Tips för skolan?


Ämnesstartare

Har ni typ tips på hur man kommer ihåg saker lättare, ska börja åttan så blir väldigt nya saker!


   
Citera

Jag vill minnas att det var väldigt mycket nytt i åttan och för min del så hjälpte det verkligen att ha en kalender hur uråldrigt det än må låta så brukar anteckningar i mobilen/foton lätt försvinna i mängden eller tas bort av misstag. Så det bästa är väl att ha en kalender att skriva ner provdatum, datum för inlämningar etc i. Man får en riktigt bra överblick, sen så är det väl bra o göra läxor i samband med att man får dem...Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobinL1997:
Jag vill minnas att det var väldigt mycket nytt i åttan och för min del så hjälpte det verkligen att ha en kalender hur uråldrigt det än må låta så brukar anteckningar i mobilen/foton lätt försvinna i mängden eller tas bort av misstag. Så det bästa är väl att ha en kalender att skriva ner provdatum, datum för inlämningar etc i. Man får en riktigt bra överblick, sen så är det väl bra o göra läxor i samband med att man får dem...Glad

Har en kalender:)


   
SvaraCitera

sätt upp post-it lappar där du vet att du kommer se de där det står liksom"Glöm inte idrottskläderna!" eller om prov osv för då kan du inte riktigt missa det. Kalender är väldigt bra och om du har liksom ett regelbundet att engelska läxan ska in på fredagar så sätt ett alarm på måndagen (eller annan dag) att göra läxan då för att förhindra att du skjuter på den. Det funkade för mig iaf. Gillar dock att plugga så det kan bli en skillnad på så sätt :I 


   
SvaraCitera

Anteckningsblock?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
sätt upp post-it lappar där du vet att du kommer se de där det står liksom"Glöm inte idrottskläderna!" eller om prov osv för då kan du inte riktigt missa det. Kalender är väldigt bra och om du har liksom ett regelbundet att engelska läxan ska in på fredagar så sätt ett alarm på måndagen (eller annan dag) att göra läxan då för att förhindra att du skjuter på den. Det funkade för mig iaf. Gillar dock att plugga så det kan bli en skillnad på så sätt :I 

Tack! Tänkte inte på det :p


   
SvaraCitera
b1son

flashcards


   
SvaraCitera

Repetera å repetera hjälpte mig igenom åttan


   
SvaraCitera

Ska du börja åttan? MOHAHHAHA välkommen till helvetet! 


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:
Ska du börja åttan? MOHAHHAHA välkommen till helvetet! 

jag med, är det svårt? blir fan skraj nu asså


   
SvaraCitera

Getrekt:

jag med, är det svårt? blir fan skraj nu asså

Jag tyckte i alla fall att åttan var typ som sjuan. Däremot var andra terminen i nian rätt jobbig. 


   
SvaraCitera

Getrekt:

jag med, är det svårt? blir fan skraj nu asså

8:an var det svåraste tyckte jag. 
Om skolgången var en trappa så skulle man, för att hoppa upp till 8:ans steg, behöva hoppa upp 3 steg jämnfota med händerna knutna och ögonbindel. Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Ska du börja åttan? MOHAHHAHA välkommen till helvetet! 

Vaa???? :((((((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:

8:an var det svåraste tyckte jag. 
Om skolgången var en trappa så skulle man, för att hoppa upp till 8:ans steg, behöva hoppa upp 3 steg jämnfota med händerna knutna och ögonbindel. Förvirrad

NU känns det mycket bättre :/


   
SvaraCitera

thegroownup:

Vaa???? :((((((

thegroownup:

NU känns det mycket bättre :/

Sorry sorry :/


   
SvaraCitera