Aviseringar
Rensa alla

tips för träning


Ämnesstartare

tjena, det e så att jag börjat med thaiboxningen nu. Och e riktigt sugen på att satsa hårt på det nu. Funderar på att tränna så här i veckan: 3 ggr thaiboxning, 1 gång joggning, 1 gång styrketräna.

Undra bara vad jag ska göra för övningar på gymmet. har ni några tips ? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

biceps


   
SvaraCitera

Tror nog din instruktör har bästa svaret. All styrketräning är anpassningsbart och det är så olika vilken sport man utövar.

Jag vet inte hur dina thai-boxningsträningar ser ut. Men att ha en vältränad mage/rygg är aldrig fel. Fast du kanske får tillräcklig träning där... Annars lät biceps inte så fel, då kan man även träna axlar och triceps med.


   
SvaraCitera

JohnE:

Annars lät biceps inte så fel

Största egotrippen att träna biceps i detta fallet


   
SvaraCitera

Prata med en PT på ditt gym, dom är duktiga.

Annars kan jag föreslå att du tränar bröst i en butterfly-maskin, bicpes med fria vikter och axlar & rygg med maskin. Det ger relativt snabba resultat för att se grövre ut om det är målet. Dessutom är dessa övningar rätt roliga kan jag tycka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

Tror nog din instruktör har bästa svaret.

Tränar också thai boxning och tränaren sa att explosiv träning är bra. Men prata me tränaren, han kan ge dig många tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Tränar också thai boxning och tränaren sa att explosiv träning är bra. Men prata me tränaren, han kan ge dig många tips.

hur menar du med explosivt, förklara:P Hur tränar du när du gymmar då? 😀


   
SvaraCitera

Aiton:

hur menar du med explosivt, förklara:P Hur tränar du när du gymmar då? 😀

P-L-Y-O-M-E-T-R-I-C-S

Googla det... eller gå in på youtube [rolleyes]

Jag rekommenderar det varmt[y]


   
SvaraCitera

Kör helkroppspass.
T.ex.
Bänkpress
millitärpess
Knäböj
chins

Eller
Hantelpress
marklyft
frivändningar
kabelrodd

Sen kan du lägga till övningar efter önskemål.


   
SvaraCitera

jag har tränat Thatboxning i 3 år nu och träning är mer kondition och smidighet.
Du ksa framför allt träna på teknik och kombinera olika attacker.
Sen framför allt konditionen. Mycket viktig under en match, du kan bli ricktigt slut och mjölksyran pulserar genom armarna på dig så dina slag ger ingen effekt eller kraft så din motståndare som har bra kondition och mkt svårare med mjölksyra kommer banka skiten ur dig 🙂

/hare gött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera