Aviseringar
Rensa alla

tips? / Hjälp.


Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt om jag kan ställa denna fråga här.
Men jag försöker göra det.

Jag bor just nu med min mor och min lillasyster och idag sa min mor att hon inte har råd att ha mig kvar i lägenheten. Så hon vill kasta ut mig.
Jag har sökt lägenhet hos soc. men fick avslag för dom ansåg att min mor hade råd att ha mig kvar och att jag är bara 21. För att få lägenhet av soc. i Eskilstuna ska man vara 21 men i Torshälla som är en förort eller vad man kan säga som har eget socialkontor (eller vad man kan säga) säger att man ska vara 22 för att kunna få lägenhet.

Så jag undrar, vad kan jag göra för att inte bli ut slängd?
Jag är tyvärr arbetslös och bara bara 3596 kr i månaden och jag har inte råd att få lägenhet och jag har ingen vän att bo hos.

Jag har sagt till min mor att jag kan börja betala för min egen mat och en liten del på elen. Betalar redan hyra.

Vet inte vad jag ska göra.
Är jätte ledsen och förvirrad för jag vet inte vart jag ska ta vägen.


   
Citera

tokigflicka:

Jag har sagt till min mor att jag kan börja betala för min egen mat och en liten del på elen. Betalar redan hyra.

Börjar du betala mat och sådär, plus att du redan betalar hyra så lär det nästan inte kosta henne ett skit. Så hon borde inte gnälla. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Börjar du betala mat och sådär, plus att du redan betalar hyra så lär det nästan inte kosta henne ett skit. Så hon borde inte gnälla. [tard]

Jag betalar hyra. Jag sa att det var ok att jag betalar för min egen mat och betalar en liten del av elen men ändå så vill hon att jag ska flytta för hon har inte råd att ha mig kvar i lägenheten.


   
SvaraCitera

tokigflicka:

Jag betalar hyra. Jag sa att det var ok att jag betalar för min egen mat och betalar en liten del av elen men ändå så vill hon att jag ska flytta för hon har inte råd att ha mig kvar i lägenheten.

Skitsnack av henne, om du betalar allt det där så kostar du ju henne inga pengar? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Skitsnack av henne, om du betalar allt det där så kostar du ju henne inga pengar? [surprised]

hon vill väll säkert ha mer pengar av mig.
Plus att hon får ju kasta ut mig eftersom jag är över 18 år.


   
SvaraCitera

Bli mindre irriterande! Min mamma kastade ut mig eftersom hon tyckte att jag gick henne på nerverna hela tiden.


   
SvaraCitera

Kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Bli mindre irriterande! Min mamma kastade ut mig eftersom hon tyckte att jag gick henne på nerverna hela tiden.

jag är inte så irriterande.
Är rätt så tyst av mig om jag inte får en prat attack.
Tror att mamma och jag går på nerverna på varandra för vi är hemma varje dag tillsammans. Både hon och jag är arbetslösa.


   
SvaraCitera

tokigflicka:

Tror att mamma och jag går på nerverna på varandra för vi är hemma varje dag tillsammans. Både hon och jag är arbetslösa.

Men då är det väldigt förståeligt, men skaffa dig ett jobb. Och sen kan du ju flytta [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Men då är det väldigt förståeligt, men skaffa dig ett jobb. Och sen kan du ju flytta

Försöker hitta jobb men det är svårt nu när det är många som blir av med jobben och sen är det extra svårt pga mina handikapp.Plus att jag kanske börjar plugga igen i vår.


   
SvaraCitera

Fråga henne om du får stanna tills du får jobb/börjar plugga igen [no-no]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera