Aviseringar
Rensa alla

Tips inför uppkörning


Ämnesstartare

Jag ska köra upp för B-körkort (bil) inom snar framtid och mitt vanliga pessimistiska jag är väldigt nervöst och tänker att jag antagligen kommer kugga. Jag har alltså redan klarat teorin så uppkörningen står på tur.

Har ni några tips på vad man ska tänka speciellt på under uppkörningen?
Ska man prata med uppkörningsgubben eller ska man vara tyst och låta honom syna mig helt och hållet?
Vad ska jag göra för att minska min nervositet?

Heja på mig... ok?


   
Citera

Äsch det är inget svårt. Bara köra bil ju, tänk så.
Vadå, det är ju så [confused]


   
SvaraCitera

Hörde på min trafikskola att 90% klarar det på första försöket... antar att det bara är att köra bil, ja [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejar på dig


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

PlatonicLove:

Heja på mig... ok?

Heja dig, jag kör också upp snart >.<
[party] Vi klarar det!

PlatonicLove:

Jag har alltså redan klarat teorin så uppkörningen står på tur.

Men du hade väl fått köra upp ändå, med tanke på de nya reglerna? [smile]


   
SvaraCitera

Du kan inte vara värre än dem på Sveriges värsta bilförare.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sära på skinkorna och vänta[y]


   
SvaraCitera

Eller se på "sveriges sämsta bilförare" och inse att de har klarat en legitim uppkörning.


   
SvaraCitera

vad du än gör så ta det bara lugnt och kör koncentreat[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Hörde på min trafikskola att 90% klarar det på första försöket

Jag har läst på korkortonline.se att det är ca 75% som klarar uppkörningen om man gör det genom trafikskola..

Bell:

Vi klarar det!

Vi får hoppas på det. Sedan kan vi ut och göra vägarna snäppet farligare : )

Bell:

Men du hade väl fått köra upp ändå, med tanke på de nya reglerna?

Jaa, precis. Men man har ju ändå alltid teorin innan man kör upp, bara det att man måste köra upp högst 2 veckor efter genomfört teoriprov.

davvelito:

Du kan inte vara värre än dem på Sveriges värsta bilförare.

Haha, nej, det hoppas jag verkligen inte att jag är. Jag tycker jag kör ganska bra ändå. Är mest rädd att jag ska bli för nervös.

Blargy:

vad du än gör så ta det bara lugnt och kör koncentreat

Jao... det är väl det. Jag ska bara vara så pass lugn att jag kan koncentrera mig också.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jao... det är väl det. Jag ska bara vara så pass lugn att jag kan koncentrera mig också

så länge du inte drågar ner dig innan så kommer det säkert gå fint[wink]


   
SvaraCitera

Var koncentrerad och HA GOD KOLL efter cyklister! Det är dom små detaljerna som spelar roll.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jag har läst på korkortonline.se att det är ca 75% som klarar uppkörningen om man gör det genom trafikskola..

På min trafikskola var det 88,9% eller nåt liknande... verkar som om man hamnat antingen bland många naturbegåvningar eller på en bra skola [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Var koncentrerad och HA GOD KOLL efter cyklister! Det är dom små detaljerna som spelar roll.

Tur att jag bor i en liten småstad där det inte finns så mycket cyklister. Då missar man nog inte de få som faktiskt finns där. Jag kör upp klockan 9.00 också, och då är det inte så mycket folk ute vilket är skönt : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

På min trafikskola var det 88,9% eller nåt liknande...

Min lärare sa typ att det var ca 80% på den jag går på när jag frågade honom, men han visste inte exakt. ^^


   
SvaraCitera