Aviseringar
Rensa alla

Tips inför uppkörning


PlatonicLove:

Min lärare sa typ att det var ca 80% på den jag går på när jag frågade honom, men han visste inte exakt. ^^

Dåså [bigcheers]

Men vi är fortfarande lite bättre [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Men vi är fortfarande lite bättre

Haha, japp. Och jag lär vara en av de 20% som inte klarar det sååå... jag kommer vara mest kass.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Haha, japp. Och jag lär vara en av de 20% som inte klarar det sååå... jag kommer vara mest kass.

Verkar ju vara en del att tänka på också, men många säger ju att det är mycket mindre dramatiskt än vad folk gör det till... ingen erfarenhet dock, men vad man har hört :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Verkar ju vara en del att tänka på också, men många säger ju att det är mycket mindre dramatiskt än vad folk gör det till... ingen erfarenhet dock, men vad man har hört :O

Mja. Finns en gubbe här dock som kuggar i princip alla, så får jag honom kommer jag ju avlida innan jag hunnit åka iväg. Men annars har jag också hört att det känns värre innan än vad det gör under uppkörningen sen. Då är man väl så inne i det eller något. Jag lär ju dock skaka så mycket så jag inte kan hålla nere kopplingen XD


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Har ni några tips på vad man ska tänka speciellt på under uppkörningen?

Det första du ska göra är att slå till kontrollanten riktigt hårt så han somnar.


   
SvaraCitera
sincan

ööööl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

bara det att man måste köra upp högst 2 veckor efter genomfört teoriprov.

Det är 2 månader!

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Det är 2 månader!

Nope. Såhär är det: Du måste först genomföra båda proven inom två veckor, och därefter, om du inte klarar båda har du två månader på dig att klara dem, annars nollställs allt och man måste göra om även den delen man klarat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lycka till [wink]


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jag lär ju dock skaka så mycket så jag inte kan hålla nere kopplingen XD

Njaaa, som med det mesta annat så lär det ju släppa under tiden [y]

(Nu låter jag som en jättepositiv människa men det är jag inte egentligen [blush] )


   
SvaraCitera

Jag tog körkort i måndags o jag var skitnervös innan, i mitt huvud huvud kuggade jag o klarade mig om vart annat. Men jag sa till mig själv att uppkörningen är bokad för att min lärare anser att jag kan klara av det. Så är det för dig också. Jag tror inte det bokas nåt för skojs skull.

Sen ska man lyssna på vad den säger o kör man fel är det inte hela världen så länge man inte tvärbromsar o försöker rätta till det, man får nya instruktioner istället.

Man ska ta det lugnt, läsa skyltarna o egentligen bara tänka på det som man har lärt sig på bilskolan.

Om inspektören vill prata med dig så gör den det, min pratade lite grann, annars har dom rätt mkt annat o tänka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Men jag sa till mig själv att uppkörningen är bokad för att min lärare anser att jag kan klara av det. Så är det för dig också. Jag tror inte det bokas nåt för skojs skull.

Du har rätt. Bra tips : )


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera