Aviseringar
Rensa alla

Tips!! Jobbintervju på Liseberg.


Ämnesstartare

Jag skall på jobbintervju på Liseberg. Hade verkligen behövt jobbet. Har ni någon erfarenhet om vad man bör säga/ göra? Tabbar ni gjort jag inte bör göra?

TACK!! [smile]


   
Citera

Ja. Du ska vara en lagspelare som kan "hålla många bollar i luften". Du gillar arbete i "högt tempo". Som person är du flexibel och tänker "outside the box". Du njuter av att vara "spindeln i nätet" och är självgående, social och positiv. Du är stresstålig också.

Sedan är din enda negativa sida att du "ibland är för engagerad".

Glöm inte bort mig sedan när pengarna rullar in.


   
SvaraCitera

Åh vad kul, stort lycka till!

Har inga särskilda tips. På Grönan gick det väldigt bra för en vän till mig som pladdrade på om hur mycket hon gillar att få andra att ha kul och att hon trivs i miljöer med mycket folk som hon ska underhålla. Hon körde mycket på att hon varit konfirmationsledare och att hon lärde sig mycket av det - bl a det som karln ovan säger; lagspelare, högt tempo, stresstålig osv. Du måste kunna leda samtidigt som du kan arbeta i grupp.

Enda tipset jag egentligen har som funkat på alla mina arbetsintervjuer är att inte bara säga att du är nåt - t ex "jag är stresstålig" utan visa på hur och varför du är det. Typ "eftersom jag arbetat en del med barn så har jag lärt mig hantera stress" osv osv. Ta specifika händelser eller uppdrag du haft och förklara vilka egenskaper du utvecklat genom dem.


   
SvaraCitera

det är ju samma företag som grönan och där har jag arbetat en säsong. De vill ha personer som är ledartyper, serviceinriktade, gillar att synas och höras, sociala och underhållande. De ser yrket som att ni är skådespelare och ni går in en roll varje dag ni kommer till jobbet, under arbetspasset står ni på scen. Om jag var du skulle jag fundera över begreppet "service i världsklass" inför intervjun. Vad det innebär för dig och vad du har att ge.

Är du gruppintervju kan du även räkna med att de kommer fråga varför just du ska ha jobbet.


   
SvaraCitera

fan, hade det inte varit så risigt betalt hade jag kört en säsong till.. Så himla kul ju.. åh saknarT


   
SvaraCitera

människan:

Hade verkligen behövt jobbet.

Ja, för det gör ju inte de andra sökanden. [party]

människan:

Har ni någon erfarenhet om vad man bör säga/ göra?

Nämn inte att du är rädd för dammsugare! [blush]


   
SvaraCitera

strunta i klichéer och var dig själv bara. arbetsgivare uppskattar sånt.

om det inte är någon nyexad HR-person på 22 år då, då är det bara att vräka ur sig så mycket klichéer man kan.


   
SvaraCitera

Jag har jobbat två säsonger på Gröna Lund och i slutändan handlar allt om att ha mycket energi och vara öppen utåt.

För att själva intervjun ska gå bra, gäller det att personen som intervjuar dig, tycker om dig/får ett bra intryck av dig. Därför kan du, förutom att vara sig själv och vara energisk, försöka känna av hur den som intervjuar dig verkar vara som person. Sedan kan du anpassa dig själv efter vad personen verkar tycka om för typ av människor.

Charmar du rekryteraren har du jobbet! 🙂


   
SvaraCitera

Ni säger att man ska vara sig själv och att man ska vara trevlig samtidigt. Jag fattar inte


   
SvaraCitera

det är klart man ska vara sig själv men alla har ju hundratals olika sidor i sig själva. Tänk dig ajälv när du umgås i olika vänskaprkretsar/med olika människor, tycker inte du att olika människor frambringar olika sidor hos dig själv? på en jobbintervju gäller det att frambringa de sidor av dig själv som är mest lämpliga och förstärka dem!


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

Ni säger att man ska vara sig själv och att man ska vara trevlig samtidigt. Jag fattar inte

är du otrevlig ? [sad]


   
SvaraCitera

innan möte, kicka E, ta på kanindräkt, kör ditt egna race, yolo [smile]


   
SvaraCitera

Fingerprints:

är du otrevlig ? [sad]

Sanningen är otrevlig. Antingen gör jag mig till eller så talar jag sanning.


   
SvaraCitera