Aviseringar
Rensa alla

Tips mot trötthet


Ämnesstartare

Vet inte vad det är men min kropp och sinne har varit fett seg och trött sedan förra veckan.  Orkar typ inte göra något och kan inte koncentrera mig när jag pluggar... äter bra och sover bra. Nån som har nåt tips?


   
Citera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter ju som det är något av det ovannämnda? eller kanske nån vitaminbrist. Eller så kanske du stressar för mkt eller bara inte tare lugnt ibland helt enkelt :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vila.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motionera typ ta en rask promenad eller en liten joggingtur får mig pigg genom att jag får mycket syre i blodet. 


   
SvaraCitera

Kan vara järnbrist. Vet inte om du brukar ha mens men om så är fallet räcker det inte alltid att "äta bra". Annars kanske motion skulle kunna hjälpa. Ring vc och rådfråga. Dom kanske vill ta blodprov eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har börjat proppa i mig myyyycket c-vitamin på daglig basis. mår bättre. testa.


   
SvaraCitera

T ex förkylning eller utbrändhet? Gå till vårdcentral vettja!


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Under mörkare tider tenderar man åt få brist på D-vitamin vilket leder till att man blir segare. Under sommaren får en i regel mer då solljuset är starkare, så det skadar inte att börja med att ta åtminstone vitamin D-tillskott!


   
SvaraCitera

Som  PMR säger kan de beror på D-vitamin brist. Rekommenderar att du provar och äter mat som innehåller mycket D-vitamin.

Följande livsmedel innehåller vitamin d
Minns jag inte helt fel så bor du i skåne och där är de ju tradition med ål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sov jämnt. Även om det är helg så sov som du gör om vardagarna. Klockan 23:00-07:00 vardagar och likadant på helgerna till exempel. Låter trist men... ja. Även om du sover lika länge så är det inte detsamma. Jämna sovvanor.


   
SvaraCitera

Energydrink kafé sniffa lim bensin/gas


   
SvaraCitera