Aviseringar
Rensa alla

Tips om fortsatta studier för Samhällare!


Ämnesstartare

Tills sommaren går jag ut gymnasiet och har då en Samhällsexamen med inriktning samhälle. Jag funderar starkt på att studera vidare men jag har absolut ingen aning vad[shake]

Jag är inte det minsta intressarad av Naturämnen utan det är "samhällsämnena" som gäller. Jag gillar framförallt historia och svenska, delvis samhälle och det är även dem ämnena som jag har bäst betyg i[smile]

Alla ni som gick samhälle på gymnasiet och som studerar/ska studera vidare

Vad studerar/ska ni studera för något!

SUPERTACKSAMFÖRSVAR


   
Citera
Ämnesstartare

aqrbeta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EDIT: Berätta gärna vad eran kurs innebär, alltså vilka ämnen som behandlas, vad blir man när man är examinerad? vart studerar ni, hur bor ni? Hemma elr i studentlägenhet

Jag vill veta allt
[love][love][love]

   
SvaraCitera

Hell_man:

hur bor ni? Hemma elr i studentlägenhet

bor man hemma efter 18 är det fan lite illa altså.


   
SvaraCitera
Åtta

Fortsatta studier är så förbannat krångliga. Hur fan vet man vad man behöver läsa för att få en examen? Vill prata med en studievägledare. [mad]


   
SvaraCitera

Zaew:

bor man hemma efter 18 är det fan lite illa altså.

Du är illa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det jobbigt att gå samhälls? Mycket plugg osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Är det jobbigt att gå samhälls? Mycket plugg osv?

Det beror alldeles på vad du har för ambitioner. Satsar du på VG- MVG så blir det en del plugg, i min skola är det inte ofta vi får läxor men proven duggar tätt, speciellt nu i 3an när vi har flera små 50poängskursen. Satsar du på G är det lugna gatan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

men proven duggar tätt

Det låter inte som någonting för mig alls. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det låter inte som någonting för mig alls. [n]

haha, nehe vadårå?


   
SvaraCitera

Hell_man:

50poängskurse

Vad pratar du om flera små prov är ju lättare än stora prov..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

haha, nehe vadårå?

För att jag är så fruktansvärt skoltrött. Jag är duktig i svenska, engelska och samhällskunskap men jag skulle aldrig orka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

För att jag är så fruktansvärt skoltrött. Jag är duktig i svenska, engelska och samhällskunskap men jag skulle aldrig orka.

Hm ska du välja bygg då ist? Mycket lättare än samhälle är nog svårt att hitta annars. Natur är mycket jobbigare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Hm ska du välja bygg då ist?

Kan inte se mig själv bygga saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Kan inte se mig själv bygga saker.

Då är det alltså samhälle som gäller! du sa ju själv att du hade fallenhet för svenska, engelska och samhällskunskap. Bara att köra! [smile]


   
SvaraCitera