Aviseringar
Rensa alla

Tips om hur man sätter upp tyg på väggar


Ämnesstartare

Hej! Det är så att jag ska fästa mörkerläggningstyg på väggar i en lokal. Men för att inte förstöra väggarna eller tapeten vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Hade först tänkt mig silver eller el-tejp, men det skulle riva bort tapeten när man tar ner tyget och spikpistol eller häftare gör märken i väggarna.

Any one?


   
Citera

Silvertejp fungerar om man lossar på den väldigt försiktigt, men det är ju en risk...


   
SvaraCitera

har samma fråga, vill sätta upp tyg (stort) på en vit stenvägg men är inte min lägenhet så vill inte lämna spår, men små spår gör nog inget.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

har samma fråga, vill sätta upp tyg (stort) på en vit stenvägg men är inte min lägenhet så vill inte lämna spår, men små spår gör nog inget.

Är tyget astungt? Om inte kan man ju silvertejpa bakom. Är tyget astungt vet jag inte...


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Är tyget astungt? Om inte kan man ju silvertejpa bakom. Är tyget astungt vet jag inte...

Nej, tunnare än ett lakan. Men blir det inte fläckar på tyget från tejpen?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Nej, tunnare än ett lakan. Men blir det inte fläckar på tyget från tejpen?

Vet inte, tror inte det borde bli så farligt. Går säkert att tvätta bort. Fast om det är jättetunt kan ju tyget taga skada, jo.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Vet inte, tror inte det borde bli så farligt. Går säkert att tvätta bort. Fast om det är jättetunt kan ju tyget taga skada, jo.

Ah, ska pröva det. Tror inte att det är så dyrt tyget. Tackar för hjälpen.


   
SvaraCitera

ta ned taklisten och fäster bakom. Sedan är det bara att sätta tillbaka listen så ser det inte ut som att något hänt efteråt.

Så hade jag gjort


   
SvaraCitera

Vira in kanterna i trälister och sätt upp dem med tavelkrokar


   
SvaraCitera

isola:

Vira in kanterna i trälister och sätt upp dem med tavelkrokar

Förstör tyget du ju.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Förstör tyget du ju.

Najnaj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vira in kanterna i trälister och sätt upp dem med tavelkrokar

Tror tyvärr inte att jag hinner skaffa fram lister.. Men tack ändå!


   
SvaraCitera