Aviseringar
Rensa alla

Tips på ambient


Ämnesstartare

Jag vill fylla på min spellista om ambient med fler låtar.
Hittar dock mest bara låtar med beats och de vill jag inte ha i denna lista. Vet att någon låt där i har beats men den har inte blivit borttagen.

Ambient music för the soul

Är mest ute efter låtar från 70-talet fram till 90-talet men nyare låter är också välkomna. Gärna något som inte är Tangerine Dream eller Klaus Schulze i fall ni tänker tipsa om något från 70-talet.

Ni får gärna snacka om allt annat som berör ambient och dylikt så de inte bara blir en listtråd


   
Citera

Som vanligt så är jag mest insatt i det mörkaste av alla genres... Så lite drömlik och mörk Ambient är vad jag kan komma med!

Tomas Köner

Matt Borghi

Mathias Grassow

Andra låten är en riktig klassiker. Grassows låt finns i 70min, (fann ej) och det är en fantastiskt resa i människans inre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Så lite drömlik och mörk Ambient är vad jag kan komma med!

Gillar du Lustmord? Han gör mycket Dark Ambient. Ska kolla in dina förslag om några minuter.


   
SvaraCitera

Min playlist "Midnatt råder" kanske kan smaka. Innehåller mest nyare grejer dock.

http://open.spotify.com/user/avh/playlist/5UlLA1zMIPLcUJSsAvOxQv


   
SvaraCitera

Ott kanske?


   
SvaraCitera

My dreams are her: Gillar du Lustmord?

Hajjemän, bra skit är det!

Hittade en till, iofs är det en låt från ett album som är DSBM men just denna låten är väl amibent-liknande och elektronisk. Jävligt behaglig må jag säga.

Winterreise


   
SvaraCitera

Buddah:
Ott kanske?

Woooo, oväntat! Lyssnar du även på hans andra grejer?


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Woooo, oväntat! Lyssnar du även på hans andra grejer?

Har inte lyssnat in mig så mycket, lyssnat lite lätt på Mir bara. 


   
SvaraCitera

Buddah:

Har inte lyssnat in mig så mycket, lyssnat lite lätt på Mir bara. 

Okej. Även om du inte blir såld på Mir så måste du lova mig att ge åtminstone Hallucinogen in Dub en chans. 
Hade för övrigt förmånen att sitta och snacka backstage med honom efter en spelning i USA för ett par år sedan. Sjukt härlig prick!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: http://open.spotify.com/user/avh/playlist/5UlLA1zMIPLcUJSsAvOxQv

Sync24 - Replicant hamnar direkt i min spellista.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Sync24 - Replicant hamnar direkt i min spellista.

Det förstår jag, den är underbar.  Om du är up for lite mer beats någon dag ska du spana in resten av albumet (och hans andra också för den delen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Ott kanske?

Låter bra men inte vad jag söker för denna spellista

André Vifot Haas: Det förstår jag, den är underbar. Om du är up for lite mer beats någon dag ska du spana in resten av albumet (och hans andra också för den delen).

Har ju andra spellistor ämnade för sånt med beats men det är är ju inte vad jag söker just nu. Tack för alla tips.


   
SvaraCitera



   
SvaraCitera

My dreams are her:

Har ju andra spellistor ämnade för sånt med beats men det är är ju inte vad jag söker just nu. Tack för alla tips.

Jag förstår. Om Replicant åkte rakt in i din lista så borde Carbon Based Lifeforms - Somewhere In Russia också göra det: http://open.spotify.com/track/5Cl0qqNefhXVfag5RwQ0X8

Hela den skivan är för övrigt briljant och bör passa dina önskemål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Carbon Based Lifeforms - Somewhere In Russia

De är bra, borde finnas fler svenska band som lirar ambient och dylikt.


   
SvaraCitera