Aviseringar
Rensa alla

TIPS PÅ BÄSTA SÄTT, JA KAN GÅ NER I VIKT, SERIÖSA SVAR TACK!


http://ungdomar.se/user_file.php?061d006a79255ddb815b88462a89744a&xget

tycker inte du ser tjock ut, men bilden är iofs beskuren


   
SvaraCitera

BBARBIIEHH:

Men jag är 164 så jo, på min kropp ser de ut som ja har rätt mycket fett för ja e så kort,

jag är 162 men jag ser fan inte fet ut för det.jobba med självförtroendet istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BBARBIIEHH:

Men simma är helt okej med, men är inte så motiverad då mina kompisar inte vill träna osv

Hehe förstår vad du menar. Jag var jätte sportig tills jag hitta kompisar som bara gilla att dricka öl o röka cigaretter. Iofs rätt kul det med[rolleyes]. Men bara en sak som att sätta på lite bra musik och hoppa lite hopprep, göra nåra sit ups. Jogga på ställer, knäböj o sånt gör ju alltid nåt. Ta cykelturer om du inte gillar att gå. Även om dina vänner inte gillar att motionera kan du göra det. Det behöver inte ta så mycket tid! Ta en 40 minuters promenad någon gång under dagen liksom. Det hjälper mer än vad man kan tro! Äter du bra och så? Menar, du behöver ju inte äta gröt varje morgon men typ lagom mycket.. vad det nu är[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

jag är 162 men jag ser fan inte fet ut för det.jobba med självförtroendet istället

nej du nej? Men jag tycker att jag gör det och jag vill gå ner i vikt, för min egna skull så jag ska må bättre och inte gå runt med ångest[y]


   
SvaraCitera

pretjafs:

tycker inte du ser tjock ut, men bilden är iofs beskuren

hon är inte fet heller. bara ännu en fjortis som letar efter lite pro ana.

lås tråden någon? O.o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Hehe förstår vad du menar. Jag var jätte sportig tills jag hitta kompisar som bara gilla att dricka öl o röka cigaretter. Iofs rätt kul det med.

Ja det är det ju!, och det är ju det man brukar gö på helger, dra och festa och det är ju skitkul..
Jag äter ungefär tre ggr per dag.. frukost lunsh och middag,

Någon som vet om Pistage nötter ( stavning ) är nyttig/onyttigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Hehe förstår vad du menar. Jag var jätte sportig tills jag hitta kompisar som bara gilla att dricka öl o röka cigaretter. Iofs rätt kul det med.

Ja det är det ju!, och det är ju det man brukar gö på helger, dra och festa och det är ju skitkul..
Jag äter ungefär tre ggr per dag.. frukost lunsh och middag,

Någon som vet om Pistage nötter ( stavning ) är nyttig/onyttigt?


   
SvaraCitera

BBARBIIEHH:

nej du nej? Men jag tycker att jag gör det och jag vill gå ner i vikt, för min egna skull så jag ska må bättre och inte gå runt med ångest[y]

Går du runt med ångest över din vikt trots att du inte är överviktig så är det nog inte vikten du behöver bekymra dig över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

hon är inte fet heller. bara ännu en fjortis som letar efter lite pro ana.

lås tråden någon? O.o

Complicated:

hon är inte fet heller. bara ännu en fjortis som letar efter lite pro ana.

lås tråden någon? O.o

HAHA, det är en riktig gammal bild, för två år sedan togs den :)säg ingenting du itne vet något om, ser inte ut så längre..


   
SvaraCitera

BBARBIIEHH:

HAHA, det är en riktig gammal bild, för två år sedan togs den :)säg ingenting du itne vet något om, ser inte ut så längre..

Jaha, så du har gått upp i vikt sedan dess? Hur lång är du och vad väger du? Bmi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

Jaha, så du har gått upp i vikt sedan dess? Hur lång är du och vad väger du? Bmi?

Aa de har jag.. 163 väger la 64 eller uppått, vågar snart inte kolla på vågen , det är väll en härlig känsla?? Nej inte direkt, och inte fan är man fjortis då.

Ingen aning om bmi är skit dålig på sånt här..


   
SvaraCitera

http://www.bmitest.se/Default.aspx

" Ditt BMI är 24,1 vilket betyder att du har viktklassen Normalvikt! "

Be happy kid!
Vill du ändå gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt så börja träna regelbundet, ät ordentlig mat i lagom mängder och låt bli skräpmat och godis så mycket som möjligt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BBARBIIEHH:

Någon som vet om Pistage nötter ( stavning ) är nyttig/onyttigt?

ne pistage nötter är inget farligt. Så länge du inte äter typ ett kilo.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men fokusera inte så mycket på själva maten. Se bara till att inte äta sig övermätt eller sitta och småäta för att man har tråkigt eller bara för att det finns där. Sen om man äter lite pistagenötter eller en pizza då och då blir man inte tjock av. Egentligen handlar det om summan av kalorier per dag. Men vet inte om man ska råda till sånt för det räknas väl här som pro-ana. Fast det tycker jag inte riktigt det är. Snarare tvärt om eftersom man kan se till så att man inte äter för lite heller.


   
SvaraCitera

Nirvana:

Så SNÄLLA säg inte att du väger 64 kilo och att det är för mycket..

beror ju helt på hur lång man är
hon sa att hon är 163, det är ingen ohälsosam vikt till den längden, men hon skulle ändå kunna gå ner några kilon och ändå ha en hälsosam vikt


   
SvaraCitera