Aviseringar
Rensa alla

Tips på BRA hörlurar med bas?


Ämnesstartare

Vill ha ett par bra hörlurar med bra ljud och bas, sån där man får orgasm av att bara känna basen.. Har tittat lite på Sennheister, kan tänka mig att en prissumma upp till 1,5-2 000:-. Behöver inte vara något proffslurar, bara dom är bra. De ska alltså ej vara till någon gamer utan mer en musiklyssnare som lyssnar allt från balader, rap, dubstep osv.


   
Citera

Att betala så mycket för ett par lurar kräver att du har en riktigt bra förstärkare osv. 

Ska du sitta med din Iphone finns ingen som helst idé med att punga ut så mycket.


   
SvaraCitera

Det är som Dan säger, om du bara ska lyssna på musik från iPhone/liknande så kommer du inte kunna utnyttja ett par hörlurar för 1,5k fullt ut. 

När jag köpte bra hörlurar la jag ca 1/3 av min budget på ett ljudkort till min dator. Om du lyssnar på mycket på datorn så är det väl vad jag skulle säga är det bästa.

Med det sagt så köpte jag ett par Audio-Technica ATH-M50 och ljudkortet ASUS Xonar DX. Är sjukt nöjd med combon och hörlurarna i allmänhet. 

Audio-Technica_ATH-M50_Studio_Monitor_He


   
SvaraCitera

Har 1  par hörlurar som kostade 1600 spänn de funkar bra med mobilen... bara volymen blir inte lika hög som billigare lurar... 


   
SvaraCitera

Klipsch image one, billiga och ruskigt bra (för priset) finns många bra recensioner om dom på nätet


   
SvaraCitera

urbanears.


   
SvaraCitera

Jag köpte ett par Denon hos HiFi-klubben för ca 1300 kr 3 år sedan. De fungerar fortfarande jättebra och fungerar även bra till mobilen eller mp3. Som de flesta redan innan påpekar är det inte värt att lägga för mycket på ett par hörlurar utan att ställa krav på "inputen" (med vilken kvalitet ljudet skickas in). Jag tror dock att du inte skulle ångra dig att lägga strax under 2000 för även om du inte alltid får ut max av dina hörlurar så får du i vilket fall ett riktigt bra ljud oavsett situation. Själv önskar jag att jag lagt mer på mina hörlurar när jag köpte dom.

Beats by Dr.Dre är något många som tycker om ljud fnyser åt. Men vad jag hört så ska de faktiskt vara riktigt bra. Särskillt om man gillar bas eftersom de har en aningen förstärkt bas (har jag hört). Så du kanske ska kolla in dom Glad


   
SvaraCitera

BOSE Hjärta


   
SvaraCitera

Vad som sägs om att man inte kan få "rent" ljud från en iPhone eller iPod är struntprat. Det ska inte så mycket till för att krama ut ljud till ett headset så länge headsetet är anpassat. Givetvis kan en förstärkare ge ut bättre ljud, men till en viss gräns. 

Det spelar minst lika stor roll vilken kvalitet mediet har. Spelar du från internetradio eller YouTube spelar kan det vara svårt att hitta bra kvalitet. Har du Spotify är det viktigt att du kryssar i rutan för extremt bra ljud. Kombinerar du bra ljud med bra hörlurar OCH en bra förstärkare har du den ultimata ljudbilden för hörlurar. 

Det som är viktigt att tänka på är om man vill ha pluggar eller kåpor. Pluggar finns som in-ear eller vanliga snäckor som man bara sätter i örat. Här är min erfarenhet att in-ear är det som ger bäst bas och ett renare ljud. Just för att allt annat ljud filtreras bort.

Vill man ha kåpor måste man tänka på ifall man vill ha med aktiv eller passiv Noise-Cancelling. Vid aktiv så är det en "processor" i kåpan som aktivt jobbar för att utesluta ljudet runt om och har man passiva är det kåpans konstruktion som avgör hur mycket oljud som filtreras bort. 

Sedan är det ju alltid skillnad på vilket material som används i själva membranet osv. men det känns för tekniskt för att gå inn på såhär. 

Jag kan tipsa om HiFi-klubben som ofta har bra koll på ljud.  http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/

Själv köpte jag ett par P5 och är extremt nöjd med dessa. Renare ljud är det svårt att hitta i den prisklassen. 


   
SvaraCitera

Hörlurar ska fan inte kosta 2000! Det är så sjukt. Har ett par som kostar 50 ifrån Rusta, de funkar jävligt bra att lyssna på musik med!


   
SvaraCitera

Koss Porta Pro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla för svaren, nej jag lyssnar aldrig på musik från min iPhone, lyssnar från datorn. Haha fattar inte vart ni har fått iphonen ifrån 🙂


   
SvaraCitera

de enda sennheiser jag gillar i den prisklassen är hd-25. löjligt bra för vilken typ av hörlurar de är. kan drivas av en mobiltelefon utan problem och sitter jättebra även om man typ springer, men känns ändå som att man har på sig ett par fullstora hörlurar ljudmässigt. annars är ath-50 som vargen rekommenderade alltid jättebra.


   
SvaraCitera
Cipod

oj visste inte att folk la ut över 1000 kronor på hörlurar, ni är ju fan inte kloka haha..

Jag älskar musik, andas musik och lyssnar på musik hela tiden men använder ett par hörlurar för 200 spänn från teknik magasinet, de funkar utmärkt..


   
SvaraCitera

superlux hd621, sen kan du ge en tusenlapp till mig i hittelön och fortfarande spara pengar. finns bättre lurar att köpa för pengar, men skillnaden är rätt marginell om du inte får ett måndagsexemplar.


   
SvaraCitera