Aviseringar
Rensa alla

Tips på bra svensk standupare/ standup-DVD?


Ämnesstartare

Gillar standup comedy stort, mest Betnér har de väl blivit. Även André Wickström (eftersom han är hemma ca 30km från min hemstad) tycker jag är briljant. Har dock sett allt av dessa komiker, och även mycket annat. Vilka är era favoriter/ tips?


   
Citera

Tycker det bästa som gjorts är johan glans - world tour of skåne. Även schyfferts - the 90's ett försvatal är helt underbar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sett "WTOS", men ska skaffa the 90's, thank you very much 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Jag har ett tips på en mycket ickesvensk (irländsk) bra ståuppare om du kan tänka dig det. Annars gillar jag också Betnér och Glans. Och Schyffert. Och David Batra.


   
SvaraCitera

alla vet att den enda roliga är peter wahlbeck


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jag har ett tips på en mycket ickesvensk (irländsk) bra ståuppare om du kan tänka dig det.

meh berätta vem då


   
SvaraCitera
time
 time

qazedctgb:

meh berätta vem då

Dylan Moran!


   
SvaraCitera

Bill Hicks, George Carlin och Doug Stanhope är den den heliga treenigheten i sammanhanget. Briljanta komiker allihopa. [love]

Hicks:

Carlin:

Stanhope:

Hoppas det finns nåt som passar, alla är väl stora influenser för Betnér tror jag.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Dylan Moran!

ja han var kul 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, även utländska komiker går bra 🙂 Mest har det dock för min del isf lutat åt de som besökt RAW, framförallt Markus Birdman och Al Pitcher, som är bland de roligaste jag sett. Men ska kolla Dylan, tack!


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Flyki:

Ja, även utländska komiker går bra :

Då är ju ,även om det är väldigt uppenbart, ricky gervais överlägset bäst


   
SvaraCitera
ziiesh

Betnérs Livets ord går på femman kl 21 ikväll ^^ Hej igen, förresten, long time no see 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DVD'n finns nu att köpa på Magnus Betnérs hemsida; http://​www.ftwproductions.se/webbshop/dvd/1-1-magnus-betnar-livets-ord/


   
SvaraCitera
noja
 noja

ziiesh:

Betnérs Livets ord går på femman kl 21 ikväll ^^ Hej igen, förresten, long time no see 😛

Klippet var riktigt kul. Det ligger ute nu på Kanal5s hemsida också; http://www.kanal5play.se​/program/play/betner-livetsord


   
SvaraCitera