Aviseringar
Rensa alla

Tips på engelsk skönlitteraturer


Ämnesstartare

Hej,

Jag ska läsa en skönlitterär bok på engelska och jag vill ha tips. Ni skulle också kunna skriva lite vad boken handlar om.

//Dream


   
Citera
Åtta

Dream:

skönlitteraturer

Jag tycker att du borde läsa lite mer svensk litteratur först.


   
SvaraCitera

"A Confederacy of Dunces", jag tycker den är rolig. Jag ger den jämt den till min kompis i födelsedagspresent, blir säkert den sjätte gången nästa gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag tycker att du borde läsa lite mer svensk litteratur först.

Seriöst, jag orkar inte sitta och titta igenom vad jag skrivit. Inte just nu allafall, är helt slutkörd efter en spanskkväll med 100 gäster, varav 5 är mina släktingar.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

"A Confederacy of Dunces",

Vad handlar boken om? Vad är det för genre?


   
SvaraCitera

Dream:

Vad handlar boken om?

Den handlar om en man

Dream:

Vad är det för genre?

Samma som främlingen


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Samma som främlingen

Det var lögn [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Den handlar om en man

Som?[cute]

Ending Jon:

Det var lögn

[mad] Ljug inte för mig![sad]


   
SvaraCitera

Dream:

Som?[cute]

Som är rolig, den är rolig. Du kommer skratta, om du har humor [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Som är rolig, den är rolig. Du kommer skratta, om du har humor

Okej, ska titta på den först.[smile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs Douglas Adams, Eoin Colfer och Terry Pratchett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En bra bok serie på englska : Uglies, Pretties, Specials, Extras

Böckerna handlar om Tally, som lever ungefär 300 år eftre oss. I första boken är hon 15 år, hon ska fylla 16. Och när man väl fyller 16 så får man genomgå en operation som gör att man bli 'snygg'. På den tidne så är liksom ett normalt utséende för oss, fult. Och när man genomgått den operationen så flyttas man till snyggingstan (pretty town på engelska), där får de typ bara ha kul och festa hela tiden.

Fast det är såklart inte det boken handlar om. Tally träffar Shay som inte vill bli opererad så hon flyr ut ur staden, (även om man inte får). Hon säger att hon ska till the smoke, där David bor. The smoke är typ som en liten by ute i skogen.

Tally som vill bli snygg får i uppgift av dåtidens 'polis' att hämta tillbaka sin vän. om hon inte gör det, så kommer hon aldrig att bli snygg 🙂

Den är bättre än vad den låter .. Det är svårt att bekriva en sånhär bok kortfattat.


   
SvaraCitera

David's Latter

Handlar om en kille som efter sin död hamnar i en sorts gråland och där hans minnen om sitt liv försvinner iväg. Killen får höra rykten om att det finns en väg ut ur detta deprimerande gråland och beslutar sig för att göra en prison break.

(Är mycket bättre än jag kan berätta. Ett plus var att den var väldigt orginell (och nej ingen gothsaga).)

HP på engelska är alltid en delight också [y]


   
SvaraCitera

"The hitchhikers guide to the galaxy" av Douglas Adams.

The Guide] says that the best drink in existence is the Pan Galactic Gargle Blaster. It says that the effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped round a large gold brick. [bigsmile]


   
SvaraCitera