Aviseringar
Rensa alla

Tips på frisyrer som underlättar!


Ämnesstartare

Hejsan Ungdomar!

Jag är en kille som bestämde mig för att prova att ha långt hår. Mitt mål är axellängd till en början, och det vet vi ju alla att det är lättare sagt än gjort. Har misslyckats många gånger pga att man helt enkelt inte pallar dras med det oändligt jobbiga medellånga håret-stadiet.

Jag känner att det hittills har gått väldigt bra och börjar få lite längd på det nu till slut så att det tynger ner och inte blir lika rufsigt och vågigt vid topparna som det brukade vara.

För att få en bild av mitt hår så nuddar luggen munnen precis. sedan är håret inte rakt klippt utan snett klippt nedåt och hårstråna håller ungefär samma längd överallt. Jag har mätt upp ett hårstrå till lite över 15 cm.

OBS!
Till min fråga om ni inte orkar läsa ovanstående:
Jag har ett jobb där jag böjer mig mycket framåt vilket gör att luggen och sidohåret faller fram vilket är väldigt störande. Jag har prövat både mittbena och lite mer snedlugg men nästan ingenting av detta hjälper om jag inte har tonvis med hårprodukter i.

Det funkar inte för mig för jag är inte sugen att fixa håret varje dag innan jobbet när jag går upp riktigt tidigt och vill bara kunna ha ett naturligt och nytvättat hår.

Jag vill veta lite förslag på metoder eller frisyrer som är lätt att göra samt kan hjälpa att få bort håret från ansiktet när jag böjer mig framåt. !

För just nu är håret inte så pass långt att jag får in allt i en hästsvans, det fattas ungefär 5-10 cm för det. Och mitt problem här är alltså luggen och bak till öronen som lever sitt egna liv.

Bilder vore ett stort plus!

Jag får tacka alla på förhand ifall ni orkar engagera er i mitt långa inlägg över en sådan enkel grej (kanske många av er tycker) Men jag är kille och har inte så stor koll eftersom detta är första gången i mitt liv jag sparar långt hår.

Cheers! [cheers]


   
Citera

Xendu:

Jag har ett jobb där jag böjer mig mycket framåt

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha du kunde inte hålla dig va? 😉

Nåja. Jag jobbar som fönstersnickare. Då ingår det mycket montering av tex beslag och det är här man inte har en extra hand att hålla undan det störande håret.


   
SvaraCitera

riight..

men kan du inte bara skaffa ett hårband/svettband eller något likande.
Mösa


   
SvaraCitera

...Klämmor? [blush]

Image


   
SvaraCitera
höna

diadem[cool]


   
SvaraCitera

höna:

diadem[cool]

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm ja det verkar inte finnas så mycket annat att välja på om man tänker efter ordentligt.

Vet ni om det finns hårband istället för diadem? som är elastiskt men ändå lite bredare? svårt o förklara med jag tror jag har sett sådana förr!

Klämmor borde ju fungera suveränt i praktiken, men sedan är det kanske inte så passande på killar hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick en så jävla bra idé. Testade att använda en bandana och det fungerar ju hur bra som helst! Håller undan håret på ett sätt som inte ser feminimt ut. Äntligen!

Tack för era bidrag i vilket fall 🙂

Ha det gött!


   
SvaraCitera

Xendu:

Testade att använda en bandana och det fungerar ju hur bra som helst!

Det gör jag också. [y] Fast jag är tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Fast jag är tjej" Spelar väl ingen roll, ni klär i allt 🙂 Har aldrig hört en tjej blivit trackad för hon ser för manlig ut när det gäller kläder osv. Där har ni övertaget helt klart [cool]


   
SvaraCitera

Xendu:

men sedan är det kanske inte så passande på killar hehe.

Åh, ney.


   
SvaraCitera

man kan ha mössa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

man kan ha mössa

Ja de kan man, men då får inte håret någon luft och så är det varmt med inomhus 😛


   
SvaraCitera