Aviseringar
Rensa alla

TIps på glad och enkel skola att byta till?


Ämnesstartare

Jag går i tvåan på en liten skola med Sam Beteende och är riktigt trött på skolan. Om det inte ska sluta riktigt illa för mig behöver jag lämna min skola och byta till nått helt annat. Helst vill jag hoppa av och bara sova i en evighet, men det funkar ju inte. Jag är så himla trött på alla måsten och alla studier.

Så jag behöver tips på någon bra skola. Jag vill träffa trevliga människor, bra lärare och inte alls mycket studier. Jag uppfattar det som att min skola har extra mycket studier...

Därför kanske en mindre teoretisk skola skulle vara något, en praktisk linje? Jag skulle uppskatta om jag inte behöver gå om också... Jag har läst klart alla A-kurser och snart färdig med en massa B-kurser, som jag dock riskerar att få IG i.

Hoppas jag varit tydlig och att ni har tips! [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Kurser jag fått betyg i, för att se om jag behöver gå om.

Samhällskunskap A
Matematik A
Engelska A
Svenska A
Psykologi A
Psykologi B
Teknisk psykologi
Historia A
Etik & Livsfrågor
Idrott A
Scenisk gestaltning A
Estetisk verksamhet


   
SvaraCitera

vilka orter är du intresserad av att plugga i?


   
SvaraCitera

går på en skitbra skola i norra kalmar län


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm. Vilken tur du har [smile]


   
SvaraCitera

Evidently:

Stockholm. Vilken tur du har [smile]

men då kan du ju ringa runt till studievägledare på lite olika skolor och prata med dem. Det råder ju inte direkt skolbrist i stockholm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, jag har tänkt googla lite till att börja med, finns ju massa sidor för att hitta gymnasium. Har inte orkat börja bara, gick ju uppenbarligen inte så bra sist jag valde skola... men jag ska leta efter skolor när jag har lust.

Ville mest ha lite tips och råd från mina medmänniskor. [smile]


   
SvaraCitera