Aviseringar
Rensa alla

Tips på god vegetarisk mat!


Ämnesstartare

Jag skall försöka göra slag i saken att äta mindre kött, har absolut inget emot vegetarisk mat men har för få uppslag vad det gäller goda vegetariska maträtter som är relativt lättlagade. Så kom med tips om ni har något på lager!

Krav (Önskemål):
1. Det skall vara gott.
2. Det skall inte ta längre än ~30 minuter i effektiv tid* att laga.

*Den tid man måste lägga på att tillreda maten. Sitta och vänta på att något skall bli klart i ugnen räknas ej för då kan man göra annat under tiden.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

grönsakswok


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

grönsakswok

Med räkor och kycklingsbitar i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Med räkor och kycklingsbitar i.

fast det sakulle ju vara vegetariskt...


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

fast det sakulle ju vara vegetariskt...

Riktiga män äter kött.


   
SvaraCitera

Dold text: HEHEHE VARE EFTER ATT DU LÄST MIN OCH ANARKANDIS ARTIKEL ELLER!!!! [crazy]

Nej, men, seriositet.
Jag brukar göra vegansk kött- och ostpaj när jag orkar. Det är gott som fa-an. Och biff stroganoff med nudlar, aaah. Jag bygger dock dessa rätter på torra sojastrimlor/sojafärs som är billigt om man köper det i storpack, vilket man kan göra via Internet eller på exempelvis Goodstore i Stockholm.

Lagar även all min mat på känn, men kan försöka nedteckna något recept när jag ids. Har nog några recept upplagda på Facebook också, men har för stunden facebookångest och kan därav ej logga in där. Du får recept någon gång i framtiden. Det blir bra. Mhm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

HEHEHE VARE EFTER ATT DU LÄST MIN OCH ANARKANDIS ARTIKEL ELLER!!!!

Delvis. Har faktiskt funderat på det rätt länge, men har som sagt ingen koll på vad man kan göra som är gott. Falafel är ju rätt svårt att få till bra själv har jag hört exempelvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

QUORNTACOS!!!! SÅ JÄÄÄÄVLA GOTT!!! [love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera

Buddah:

Delvis. Har faktiskt funderat på det rätt länge, men har som sagt ingen koll på vad man kan göra som är gott. Falafel är ju rätt svårt att få till bra själv har jag hört exempelvis.

Beror väl på vad man tycker. Om man gillar naturella kikärtor tycker man högst sannolikt om falafel utan jättespeciell kryddning. Det kluriga gällande falafel är enligt mig att faktiskt få skiten att hålla ihop till bollar, och inte falla isär.

Buddah:

1. Det skall vara gott.

Vad tycker du är gott, då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Vad tycker du är gott, då!

Gillar kyckling och lax ;p


   
SvaraCitera

- Afrikansk kikärtsgryta är det godaste någonsin. http://www.vegetariskt.com/visarecept.asp?ReceptID=230

- Ratatouille. Senast gjorde jag ratatouille och hade som wrap med en klick hummus. Väldigt gott. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grilla/stek aubergine eller zukini med olja, salt, peppar + valfri krydda[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En köttfärspaj med kyckling vid sidan och en ryggbiff till efterrätt? [shake]


   
SvaraCitera

Vegetarisk lasagne är gott. Det kan man variera ganska mycket själv efter vad man tycker om. Grönsaker, linser eller bönor, tomat och bechamelsås (om du äter mjölk). Quornfärs om du känner för att göra den så köttlik som möjligt.


   
SvaraCitera

Sesamnuggets, sen kan man ha vad man vill till.[smile]


   
SvaraCitera