Aviseringar
Rensa alla

Tips på halvtung metal i stil med In Flames, Dimmu Borgir, Disturbed...


Ämnesstartare

Någon som har bra tips? Har precis börjat hitta tillbaka till mina rötter i hårdrocken, och förutom gamla goa tungmetall och kraftmetallband så har jag fått ett sug efter lite tyngre metall, gärna sådan där man blandar growling och vanlig sång. "Smutsigt" sound (sådant som folk brukar kalla industri, även om jag mer kopplar industri till Einsturzende Neubauten och Throbbing Gristle). Synthiga inslag eller rap är inget jag har emot... Exempel på band vars stil jag gillar:
In Flames, Dimmu Borgir, Rammstein, Disturbed, LOK, Nine Inch Nails, nyare The Kristet Utseende (jag gillar all, men det är ju bara den nyare som är i den stilen). Typ sådana grejer.
Är inte så mycket för Mayhem, Nargaroth, eller något annat med namn i oläsligt typsnitt.

Så, bomba mig med tips! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså bara dom där banden du skrivit skiljer sig grymt mycket ifrån varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Alltså bara dom där banden du skrivit skiljer sig grymt mycket ifrån varandra.

Ja, det vet jag... Men det är ungefär i det spannet av "tunghet" jag menar. Dimmu Borgir är ju ganska mycket tyngre än NIN liksom, så jag söker sånt som ligger däremellan så att säga.

massgrav:

Som soldater kæmper vi for samme sag!

Lite för argt för min smak Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja, det vet jag... Men det är ungefär i det spannet av "tunghet" jag menar. Dimmu Borgir är ju ganska mycket tyngre än NIN liksom, så jag söker sånt som ligger däremellan så att säga.

Jaha okej! Men jag skulle mer kalla vissa av de banden för rätt mjuka och några andra hårdare. Jag gissar på att du kan alla superkända band.

Här kommer lite olika så får man se vad du gillar utav det

Säg ifall du gillar något liknande eller ifall du vill att jag ska leta efter något annat. Finns ju mängder av band [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Säg ifall du gillar något liknande eller ifall du vill att jag ska leta efter något annat. Finns ju mängder av band [party]

Blood Stain (om det var vad de hette, andra bandet) var jeflarns najs! Även Dead By April, All that Remains och 36 Crazyfists var bra 🙂 Fan, massa najs ny musik ju! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Blood Stain (om det var vad de hette, andra bandet) var jeflarns najs! Även Dead By April, All that Remains och 36 Crazyfists var bra 🙂 Fan, massa najs ny musik ju! [y]

Har nog album med några utav dem [party]


   
SvaraCitera

Kolla upp Faithful Darkness, deras (enda) album är fan rätt grymt. Tror att de finns på youtube men i riktigt pissig kvalité.
Machinae Supremacy har några bra låtar de med, blandar med lite C64.
Chaeostribe såg jag i somras live, sjukligt bra var de. Typ teknisk metal.
Lite mer välkända; Amon Amarth, Cavalera Conspiracy, Sabaton osv.


   
SvaraCitera

Obituary [smile]


   
SvaraCitera

kaanske:


   
SvaraCitera
Papper

Dom sjunger lite rent, lite smågay. Men resten e bra.


   
SvaraCitera

Cubanate - Oxyaceylene


   
SvaraCitera

Band som Mayham är ju något man får lära sig att tycka om, om man nu känner för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Children of bodom

Opeth, för för övrigt är helt sjukt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Opeth, SOM för övrigt är helt sjukt bra.


   
SvaraCitera