Aviseringar
Rensa alla

Tips på hudprodukter anyone?!


Ämnesstartare

Budolicious:

Efter den här tråden tappade jag hoppet om att vara seriös. Det går ju fan inte!

kan jag ha förstålse för


   
SvaraCitera

Parfymfria


   
SvaraCitera

Isabelle021:

haha good one
kanske man ska pröva

aa du kan ragga på mej isf[wink]


   
SvaraCitera

Isabelle021:

kan jag ha förstålse för

[smile]


   
SvaraCitera

stioxyl/steoxyl kommer inte ihåg hur det stavades :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som jag nämnde i en annan tråd är honung sjukt bra.


   
SvaraCitera

INTE APOTEKET, VAD DU ÄN GÖR.
Jag använder Body Shops vitamin E-serie, den är bra. För mig, iaf. Fråga i en sådan affär. Dyrare produkter _är_ ofta bättre, även om man gärna undviker dem. Det viktigaste är dock innehållet, så kolla igenom det lite. Du kan även gå till affärer (t.ex. Kicks) och prova produkterna, och fastnar du för någon särskild kan du söka upp åsikter på nätet. Google is your friend.

Honung är väldigt bra, som någon skrev.

Budolicious:

den här tråden

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv använder jag Mary Kay's hudvårdsprodukter, de går inte att köpa i butik(än?) men det går att beställa en katalog osv. Fungerar mycket bra för mig, redan efter en tvätt känns min hud bättre 🙂

Men det finns annars små knep att undvika sådan hud, jag har hört att man inte ska ta sig i ansiktet med sina fingrar.. Så håll tassarna borta [crazy]


   
SvaraCitera

Vad är det för fel på Clearasil? Det har ju alltid varit nummer ett!

Tror jag. Jag har aldrig haft några större acneproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biotherms hudvårdsserie fungerar väldigt bra, dock lite dyrare. En annan variant som fungerar superbra är MD formulation. http://www.hudoteket.se/html/m_d__formulations.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade skitful hud för något år sedan och försökte med alla möjliga krämer och scrubs men det blev bara värre. Nu försöker jag bara låta huden vara så mycket som möjligt och det är det enda som funkar. Dock har jag aldrig haft svår acne utan bara oren och finnig hy.

tvätta av smink med en mild olja o skölj i kallt vatten, låt huden lufta under natten. Efter duschar smörj in med excelen solgyllen hudlotion (som är sjukt billig och seriöst den bästa hudkrämen jag haft. Finns på apoteket). Om jag under någon period får några finnar smörjer jag även in med ​​Vichy normaderm anti-imperfections men endast på dom "angripna" områdena. Den är lite dyrare och mot rodnader och blämor. FUNKAR FIIINT

behöver inte ens använda smink längre. [love]


   
SvaraCitera

Gillar Clinique.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vichy, Clearasil (jag använde det ganska länge och min hy blev jättetorr så jag rekomenderar det inte så värst, men det hjälper mot finnar iaf) och Neutrogena.
Neutrogena är den enda som verkligen har funkat för mig.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera