Aviseringar
Rensa alla

Tips på hur jag ska må bättre? (problem)


Ämnesstartare

Har ett litet problem, Det är så att när jag t ex är påväg hem från skolan så är jag relativt glad men nästan direkt när jag kommer hem känns allt så meningslöst. En sjuk mossa med verk som är hemma hela dagarna så man är aldrig ensam och hon går och suckar, är på allmänt dåligt humör nästan hela dagarna sen direkt när vi börjar prata blir vi ovänner jag orkar inte med henne hon kan inte hålla med om någonting. Nu idag har hon sagt att hon ska dra hemifrån med... Har hon dock sagt måga gånger innan med så.
Hon och min fassa är nästan aldrig överäns och har hört dem bråka då och då... Nu senast så höll de väll på i en 40 minuter men det var några veckor sen. Vid matbordet är det alltid snack om negativa saker inget positivt. Jag har blivit så trött på detta nu så jag är ständigt på dåligt humör allmänt deprimerad för det mesta och pratar så lite som möjligt med mina föräldrar för vi blir bara ovänner hela tiden och det ger mig inget att prata med dem.
Så något tips på hur man kan må lite bättre för börjar tröttna på att leva såhär.
MVH


   
Citera
Ämnesstartare

Flytta hemifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta o börja datea en liten söt flicka du, så ska du se att hon kommer att göra underverk för dig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PHilippaPH:

Flytta hemifrån

Skulle gärna men kan inte eftersom jag bara är 17 och har ju inte precis mycket pengar.

nazgul:

Ta o börja datea en liten söt flicka du, så ska du se att hon kommer att göra underverk för dig...

Tror jag säkert gäller bara att träffa någon med och just nu träffar jag inte så mycket folk mer än i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HayabuZa:

Tror jag säkert gäller bara att träffa någon med och just nu träffar jag inte så mycket folk mer än i skolan.

Då får du väl ta kontakt med någon jänta från just skolan då....


   
SvaraCitera

HayabuZa:

En sjuk mossa med verk

Tog mig flera sekunder att fatta vad du menade där.

HayabuZa:

fassa

Är du måhända från Göteborg? För det är enda acceptabla ursäkten att använda orden "mossa" och "fassa". [zzz]

OnT: Jag har erfarenhet av att ha en hemmagående förälder som är grinig, det är skitjobbigt och tärande och man bråkar mer än man gör annars, det är oundvikligt. Jag kan inte råda dig att göra något annat än att flytta eller på något vis försöka få lite distans ifrån dem. Har du försökt prata med dem om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du måhända från Göteborg? För det är enda acceptabla ursäkten att använda orden "mossa" och "fassa". [zzz]

OnT: Jag har erfarenhet av att ha en hemmagående förälder som är grinig, det är .. ... ..

Hoppas ursäkten räcker att min morbror bor där och att jag är sugen på att flytta dit [smile]

Nej har inte pratat med dem det skulle nog bara bli mer besvär än nytta för då skulle de bara hålla på att "spela" och orkar inte ha det spänt i huset hela tiden med föräldrar som låtsas vara perfekta.. bättre att låta dem tro att de är det.
Får väll försöka ta mig ork att bli lite social med kompisar och sådant å då blir det kanske bättre (Y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HayabuZa:

Så något tips på hur man kan må lite bättre för börjar tröttna på att leva såhär.
MVH

Det var ett jobbigt problem du har med dina föräldrar. Negativitet smittar av sig vilket gör att det inte är något hälsosamt för någon i ert hem, om dina föräldrar ska vara så negativa.

Men som jag alltid säger; för att lösa problem så måste man ta reda på roten till problemet! Vad orsakar problemet?

Vi vet vad problemet är i stort sett, eller vilket problem det mer ”gömda” problemet har vuxit sig till.

Så då säger vi…

Du mår dåligt därför att dina föräldrar är vandrar omkring som några slags negativitetspiller(motsatsen mot lyckopiller).

Så!

Då är frågan: Varför är dina föräldrar negativa? Mår dom bra? Varför mår dom inte bra? Vad kan man göra åt det?

Du skriver att din mamma och pappa sällan är överens och att de bråkar mycket. Varför gör dom det? Varför känner dom som dom gör?

Roten till problemet har alltså med dina föräldrar och göra, och så har det kommit över till dig. Men som sagt, det är de som har roten och då är det egentligen dom som ska lösa det! Du är deras barn, du bor där, du har rätt till ett bra hem, du har rätt till att ha ett bra hem utan negativitet och bråk. Och det har du rätt till att kräva!
Säg till dom att de minsann måste sätta stopp för det där, att du faktiskt bor där du med.

Kanske de ska gå i familjeterapeut? Eller vad det nu heter…

Men jag hoppas att allt ska gå väl! [smile]

Och minns att det där inte handlar om dig, det handlar om dom. Och klandra inte dig själv bara för att de har svårt att ta tag i sina problem!
Och om de nu inte gör något och dagarna fortsätter gå på detta sätt, ta då själv intiativet och ta och uppfostra dina föräldrar. Ring och bo hos en kompis och säg att du kommer tillbaka när de har ordnat upp allt, ring själv och beställ tid hos en familjeterapeut åt dina föräldrar eftersom de inte gör det, eller gör något annat som innebär att dina föräldrar inser att de måste ta sig i kragen.

Men för guds skull, gör inget som du kan bli skadad av. [no-no]

Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera