Aviseringar
Rensa alla

tips på hur man kan göra för att inte börja gråta?


Ämnesstartare

Jag bara undrar om det är nån som har nåt tips eller förslag på hur man kan göra för att inte börja gråta så lätt. Jag börjar gråta hur lätt som helst (och typ när som helst) och det är liksom lite jobbigt...


   
Citera

Jag tycker du ska fortsätta gråta. Det är bra att vara nära sina känslor, och det är absolut inget att skämmas över.


   
SvaraCitera
mynona

Om du är ensam bör du gråta. Om du menar gråt publikt däremot kan jag förstå varför du vill hålla det inne, dock har jag inget råd, min bristande tillit tillåter mig inte att visa mig sårbar i närvaro av personer jag inte har kategoriserat som vänner


   
SvaraCitera

Det tyder även på en eller flera emotionella reaktioner på något man själv inte (eller väldigt sällan) rår för eller kan påverka. Att ge uttryck för dessa är, i alla fall vad jag anser, vad människor borde göra oftare och mer.

Kom på att jag nog varken hjälpte dig samt att jag var partisk. Men det finns andra som kanske kan hjälpa dig på något sätt du finner önskvärt.


   
SvaraCitera

Tänk på någonting annat än det som får det att gråta. Med tiden kommer du växa ifrån det så småningom. Förut så brukade jag blinka extra snabbt så att tårarna inte rann ner till kinderna 🙂


   
SvaraCitera
reben

ha jättemkt smink som du vet du sabbar om du börjar gråta


   
SvaraCitera
Kudhos

Gråt bara, låt känslorna köras!


   
SvaraCitera