Forumet - Tips på hur man måste träna ? STYRKETRÄNING

Tips på hur man måste träna ? STYRKETRÄNING

923 0 35

Spana också in:

Roid Rage:

Det beror på hur hårt du tränar och hur många muskler du tränar varje pass


sculptura:

Det är inte så viktigt hur ofta man tränar, utan hur tungt man tränar, hur mycket man äter, repetition mellan set och repetitioner i övningarna.


Håller med båda två. Det viktiga är att växla muskelgrupper, t.ex. köra ben dag 1, överkropp dag 2, ben dag 3 osv. För övrigt är det det gamla vanliga som gäller; ät rätt, bra & lagom mycket, sov ordentligt.

En annan fråga är, vill du ha stora muskler, eller vill du hellre ha "atletiska", välformade muskler? För det senare alternativet behöver du inte bygga lika mycket muskler, utan då kan du deffa också.

Nu vet jag inte vad du är för typ av person, ifall du idrottar eller inte i vanliga fall eller så, men för att komma igång så rekommenderar jag simning som startmetod. Bra träning, involverar alla kroppens muskler, ger styrka, kondition och smidighet, och sliter minimalt på leder. Därför kan du simma varje dag, om du vill. När du sedan känner dig mogen, kan du köra styrketräning.

Lycka till!
JPehrson:

simning


Simmare har gigantiska axlar oftast O.o, dock extremt bra helkroppsträning som du säger.

StoraHimlen:

smal och e 16


Ät som ett monster, träna tills du gråter av smärta i musklerna och sov som ett litet barn.
Dock så ska du såklart träna smart.
Dela upp din kropp i delar så att du har ett schema typ.
Tänk på att när du tränar rygg så brukar oftast armar hänga med, har för mig att det är bra att lägga armar på samma dag då.

Glöm för fan inte att träna underkroppen och ryggen.
Zittam:

Ät som ett monster, träna tills du gråter av smärta i musklerna och sov som ett litet barn.


Här e mitt problem, gillar inte maten, och kan inte sova innan kl 12,00 på natten [n].

Zittam:

Tänk på att när du tränar rygg så brukar oftast armar hänga med, har för mig att det är bra att lägga armar på samma dag då.


Ja, håller med dej, men som sagt, ska fråga personalen om ett sånt program [smile][wink]
Går på fotbollsgymnasium i Göteborg, har läst hur många idrottskurser som helst, och får även lov att lägga upp träningsprogram/rehabprogram för allmänheten.

Om du vill att jag ska fixa ett till dig, skicka ett meddelande till mig bara, där du skriver längd, vikt, vad du vill träna helst (t.ex. helst få stora armar? helst stora ben? proportionerliga muskler? mm), övrig fakta om t.ex. kost (möjliga allergier mm), nuvarande/tidigare skador + om det är någon övrig fakta jag bör känna till. Kan även ge förslag på bra kosttillskott om du vill.
StoraHimlen:

Här e mitt problem, gillar inte maten, och kan inte sova innan kl 12,00 på natten .


Sluta vara så kräsen, all mat är inte god och ifall du inte gillar maten som erbjuds, lär dig göra din egen mat på sätt du gillar.
(Dessutom ett + för alla gillar folk som kan laga lite mat)
Sömnen går att fixa, ändra rutiner helt enkelt. (Haft sömnproblem sen många år tillbaks och det GÅR)
Här har du lite länkar till sidor som jag rekommenderar för träningen/kosten, de är långt bättre än det mesta UM kan ge.
http://forum.body.se/
http://www.kolozzeum.com/forum/
JPehrson:

Kan även ge förslag på bra kosttillskott om du vill.


Bättre att han lär sig att äta rätt i början än att hoppa in på kosttillskott från dag 1 nog.
Ja, man klarar sig på vanlig husmannakost ett bra tag, detta har nog dina kurser lärt dig.

Eller tror du de gamla giganterna till skogshuggare använde tillskott? ;)
Självklart är vanlig mat det bästa, inget snack om det. Jag vet mycket väl att det är viktigt att anpassa kosten efter sina behov. Men jag vet också, och tror att även du vet, att det heter kosttillskott av en anledning, och inte kostersättning. Meningen är ju att det ska komplettera den vanliga kosten, inte ersätta den.

Äter man rätt och allsidigt ska inte kosttillskott behövas. Har själv aldrig ätit några kosttillskott, har inte behövt. Men man kan inte säga att kosttillskott i allmänhet är negativt, utan som sagt, det ska fungera som ett komplement. Dock är ju risken att man blir beroende av tillskottet/-n väldigt stor, eller att man intar det på fel sätt (t.ex. överdoserar, dricker för lite). Tror att det var detta du syftade på.

Allt hänger ju på vad det är för typ av tillskott och vad syftet är. Vill du snabbt få ökad muskelmassa, så är tillskott nästan ett måste (om du inte är väldigt bra på att träna rätt & bra, äta rätt & bra, sova/återhämta sig bra vill säga). Ska man däremot utvecklas på längre sikt, så är det, precis som du säger, bättre att äta, dricka och återhämta sig rätt istället.

Säger inte att du har fel på något sätt, tvärtom, håller som sagt med dig om att det är bättre med bra kost från första början än att ta tillskott. Men, återigen, allt beror ju på vad man har för syfte och mål med sin träning.