Aviseringar
Rensa alla

Tips på hur man måste träna ? STYRKETRÄNING


Ämnesstartare

Som frågan lyder, hur\ hur ofta bör man träna för att få stora muskler liksom ???
Själv e ja ganska smal och e 16 år gammal [cute]
Mvh [wink]


   
Citera

6 gånger i veckan och ät mycket av mammas kyckling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

6 gånger i veckan och ät mycket av mammas kyckling

6 ggr i veckan, du skojar som fan !!!![tired]


   
SvaraCitera

StoraHimlen:

6 ggr i veckan, du skojar som fan !!!![tired]

vild u inte bli bodybuilden lr inte [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på hur hårt du tränar och hur många muskler du tränar varje pass


   
SvaraCitera

Det är inte så viktigt hur ofta man tränar, utan hur tungt man tränar, hur mycket man äter, repetition mellan set och repetitioner i övningarna.

Det finns många bra träningssidor du kan gå in på! (Och jag tänker inte på amerikanska bodybuilder-forum)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roid Rage:

Det beror på hur hårt du tränar och hur många muskler du tränar varje pass

sculptura:

Det är inte så viktigt hur ofta man tränar, utan hur tungt man tränar, hur mycket man äter, repetition mellan set och repetitioner i övningarna.

Håller med båda två. Det viktiga är att växla muskelgrupper, t.ex. köra ben dag 1, överkropp dag 2, ben dag 3 osv. För övrigt är det det gamla vanliga som gäller; ät rätt, bra & lagom mycket, sov ordentligt.

En annan fråga är, vill du ha stora muskler, eller vill du hellre ha "atletiska", välformade muskler? För det senare alternativet behöver du inte bygga lika mycket muskler, utan då kan du deffa också.

Nu vet jag inte vad du är för typ av person, ifall du idrottar eller inte i vanliga fall eller så, men för att komma igång så rekommenderar jag simning som startmetod. Bra träning, involverar alla kroppens muskler, ger styrka, kondition och smidighet, och sliter minimalt på leder. Därför kan du simma varje dag, om du vill. När du sedan känner dig mogen, kan du köra styrketräning.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JPehrson:

simning

Simmare har gigantiska axlar oftast O.o, dock extremt bra helkroppsträning som du säger.

StoraHimlen:

smal och e 16

Ät som ett monster, träna tills du gråter av smärta i musklerna och sov som ett litet barn.
Dock så ska du såklart träna smart.
Dela upp din kropp i delar så att du har ett schema typ.
Tänk på att när du tränar rygg så brukar oftast armar hänga med, har för mig att det är bra att lägga armar på samma dag då.

Glöm för fan inte att träna underkroppen och ryggen.


   
SvaraCitera

detta e mitt tips:

illustrerad vetenskap

big manne.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JPehrson:

Håller med båda två. Det viktiga är att växla muskelgrupper, t.ex. köra ben dag 1, överkropp dag 2, ben dag 3 osv

Ska be personalen om att göra ett sånt program [smile]

JPehrson:

men för att komma igång så rekommenderar jag simning som startmetod

Vilket bra forslag det e!!!! Jag har aldrig tänkt på att simma först [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Ät som ett monster, träna tills du gråter av smärta i musklerna och sov som ett litet barn.

Här e mitt problem, gillar inte maten, och kan inte sova innan kl 12,00 på natten [n].

Zittam:

Tänk på att när du tränar rygg så brukar oftast armar hänga med, har för mig att det är bra att lägga armar på samma dag då.

Ja, håller med dej, men som sagt, ska fråga personalen om ett sånt program [smile][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TACK FÖR ER ALLA SOM HAR SKRIVIT NÅRA TRÅDAR FÖR ATT HJÄLPA MEJ [wink], ja e jätte tacksam [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går på fotbollsgymnasium i Göteborg, har läst hur många idrottskurser som helst, och får även lov att lägga upp träningsprogram/rehabprogram för allmänheten.

Om du vill att jag ska fixa ett till dig, skicka ett meddelande till mig bara, där du skriver längd, vikt, vad du vill träna helst (t.ex. helst få stora armar? helst stora ben? proportionerliga muskler? mm), övrig fakta om t.ex. kost (möjliga allergier mm), nuvarande/tidigare skador + om det är någon övrig fakta jag bör känna till. Kan även ge förslag på bra kosttillskott om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StoraHimlen:

Här e mitt problem, gillar inte maten, och kan inte sova innan kl 12,00 på natten .

Sluta vara så kräsen, all mat är inte god och ifall du inte gillar maten som erbjuds, lär dig göra din egen mat på sätt du gillar.
(Dessutom ett + för alla gillar folk som kan laga lite mat)
Sömnen går att fixa, ändra rutiner helt enkelt. (Haft sömnproblem sen många år tillbaks och det GÅR)
Här har du lite länkar till sidor som jag rekommenderar för träningen/kosten, de är långt bättre än det mesta UM kan ge.
http://forum.body.se/
http://www.kolozzeum.com/forum/

JPehrson:

Kan även ge förslag på bra kosttillskott om du vill.

Bättre att han lär sig att äta rätt i början än att hoppa in på kosttillskott från dag 1 nog.
Ja, man klarar sig på vanlig husmannakost ett bra tag, detta har nog dina kurser lärt dig.

Eller tror du de gamla giganterna till skogshuggare använde tillskott? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JPehrson:

Om du vill att jag ska fixa ett till dig, skicka ett meddelande till mig bara

Tack, snällt av dej, Ska göra det snart[smile]


   
SvaraCitera