Aviseringar
Rensa alla

Tips på hur man skaffar tjej?


Ämnesstartare

Jag har precis börjat gymnasiet och jag trivs där redan och jag har några grejer som mål innan jag går ut 3:an i gymnasiet, men jag går ju i 1:an nu så jag har gott om tid.

En av de grejerna har jag redan bockat av nu och det är att skaffa lite vänner. Jag har träffat några människor i klassen som har samma intressen som jag, mopeder och vi kommer överens bra, alltså de har ju inte träffat varandra då tror jag men jag kommer överens med alla tre och de skulle nog komma bra överens om de bara fick träffa varandra.

Nästa grej är ju då att skaffa mig en tjej. Jag har alltid varit lite blyg för tjejer sådär ända sen högstadiet tror jag, vi var bara killar i samma klass i flera år och så kommer det helt plötsligt en massa tjejer in i bilden, då är det ju inte så konstigt om det känns annorlunda.

Det finns en tjej i min klass som jag är intresserad i, fast det är ju bara ytligt men jag tycker ändå att hon är söt och jag vill prata med henne men jag är ju lite blyg. Jag tror att det som är mitt problem är nog att bryta isen, eller vad man nu säger, men efter det så tycker jag det bara blir lättare och lättare och det är alltid jobbigast första gången men det blir lättare för varje gång.

Det är ju inte första gången jag pratar med en tjej precis, men det är nästan alltid lika pirrigt första gången när jag pratar med någon ny människa, särskilt tjejer då jag bara tycker om tjejer, men killar är lite lättare att prata med för man har lite mer gemensamt med dem och jag tror det hjälper lite faktiskt. Jag tror jag vet hur jag ska skaffa lite bättre självförtroende, jag har försökt att prata under lektionerna både med de jag sitter bredvid och även fråga lärare om det är något som jag inte förstår. 

Vi har haft lite såna där isbrytnings-övningar nu under de senaste dagarna och jag tycker det är ett jättebra sätt att få folk att öppna upp mot varandra och det har gjort att jag har träffat de där tre killarna i min klass och jag tror att jag kan bli goda vänner med alla tre i sinom tid. Jag försöker helt enkelt utmana mig själv i små steg och jag tror det kommer att fungera i längden.

Men nu kommer ju det mer viktiga här, hur jag ska bära mig åt för att visa henne att jag är intresserad på ett bra sätt så jag inte sabbar det för mig själv. Jag tror att jag måste hitta på nåt att prata om med henne, jag har aldrig pratat med henne förut så jag tror att jag kan börja med nåt i stilen "Hej. Du heter (hennes namn), va?", och berätta vad jag heter och fråga vad hon gör om jag ser att hon läser någonting eller sådär, "Vad läser du?", något i den stilen tror jag skulle fungera.

Jag förstår hur viktigt det är med hygien och jag duschar varje dag och jag har varit extra hård mot mig själv när det gäller att duscha varje dag för det har jag haft lite problem med förut men ny har jag fått en ny start här på en ny skola och jag vill göra ett gott intryck. Jag borstar tänderna varje dag, tar på mig deodorant varje dag efter att jag har duschat på morgonen, jag har alltid rena och hela kläder på mig och jag ser till så att jag inte har världens häng och så att min frisyr inte ser ut som om nån har kört en lövblåsare i skallen på mig.

Jag vet inte riktigt om det är något mer jag ska tänka på, det blir ju rätt varmt inomhus och det är lätt att bli svettig om man har på sig en tjocktröja, det brukar vara kallt på morgonen men sen på dagen så steker det på ordentligt och jag kan inte vara i hennes närvaro om jag inte är fräsch.

Men har ni några tips på hur jag ska bära mig åt? Hur jag ska bete mig osv..? 


   
Citera
Kudhos

Finns inget magiskt trick. Umgås, lär känna varandra, se om ni båda är intresserade av varann. Sätt inte pressen att ni SKA vara ihop, se det snarare som en möjlighet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Finns inget magiskt trick. Umgås, lär känna varandra, se om ni båda är intresserade av varann. Sätt inte pressen att ni SKA vara ihop, se det snarare som en möjlighet. 

Ja, självklart så tänker jag inte pressa henne till nåt som hon inte vill och jag ska försöka göra som du skrev, att se det som en möjlighet och inte ett krav.


   
SvaraCitera
MR-ARK

Din rubrik gjorde min dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MR-ARK:
Din rubrik gjorde min dag

Hur? Jag förstår inte riktigt.


   
SvaraCitera
MR-ARK

Lazarus:

Hur? Jag förstår inte riktigt.

Haha en tjej är inget man bara "skaffar" Isåfall så kommer det troligtvis inte vara seriöst!

Jag ska skaffa en hund - Så kan man säga

Jag ska skaffa en tjej - Nej nej nej bara nej!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MR-ARK:

Haha en tjej är inget man bara "skaffar" Isåfall så kommer det troligtvis inte vara seriöst!

Jag ska skaffa en hund - Så kan man säga

Jag ska skaffa en tjej - Nej nej nej bara nej!!!

Ok, hur hade du uttryckt det? Jag vet inga andra sätt att säga det på.


   
SvaraCitera