Aviseringar
Rensa alla

Tips på hur man sparar pengar!?


Ämnesstartare

Skriv tips på hur man sparar pengar här!


   
Citera

kille eller tjej?


   
SvaraCitera

spendera inte
tänk igenom alla inköp
gå igenom garderoben, sälj det du inte vill ha/ta reda på vad du har
lär dig gilla billig mat ochjaga lågpriser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar ha en matbudget på typ 10-15kr/dag när jag måste spara pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lägger ifrån mig 70% av min lön varje månad på 1 annat konto jag ej kmr år. skönt


   
SvaraCitera

skulle nog också behöva veta hur man sparar. är alldeles för dålig Rodnar

hur många sparkonton har ni, people? sparar ni till allt (lägenhet/resor/bil/osv) i samma konto eller har ni flera? hur göööör ni? säg mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan: 10-15kr/dag

Oj jävlar det var lite. Vad handlar du/äter du under 1 vecka då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox: kille eller tjej?

tjej


   
SvaraCitera

plutten: tjej

dåså, skaffa pojkvän och flytta ihop med denne så sparar du på mat och hyra
vill du inte ha pojkvän så killkompis, nästan samma sak fast du kan få honom att göra mer för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sparar pengar genom att:

*Inte köpa massa olika krämer t.ex. handkräm, fotkräm, ansiktskräm, nagelbandskräm, bodybutter utan köper istället 2 olika krämer 1 fettfri för ansiktet för apoteket och 1 med fett (för fötter, kropp, händer) från apoteket. Så jag köper 2 stycken olika krämer istället för 5 stycken.

*Köper en billig brun utan sol från åhlens/apoteket istället för dom dyrare sorterna.

*Jag läser tjej/skvallertidningar som jag lånar från biblioteket istället för att att köpa från affären.


   
SvaraCitera

plutten: *Inte köpa massa olika krämer t.ex. handkräm, fotkräm, ansiktskräm, nagelbandskräm utan köper istället 2 olika krämer 1 fettfri för ansiktet för apoteket och 1 med fett (för fötter, kropp, händer) från apoteket. Så jag köper 2 stycken olika krämer istället för 4 stycken.

eller så köpr du en bra ansiktskräm och typ kokos- eller olivolja till kroppen. billigare kommer man inte undan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: kokos- eller olivolja till kroppen

Är det inte lite väl oljigt eller sjunker det in i huden?


   
SvaraCitera

plutten

Är det inte lite väl oljigt eller sjunker det in i huden?

det sjunker in i huden. brukar ta kokosolja (finns i glasburk, den ska du ha. inte den i ett fyrkantigt paket i kyldisken) för det luktar godare än olivolja tycker jag.


   
SvaraCitera

mycket nyttigare förhuden också än all vaselin som finns i billiga (och dyra) hudlotion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: det sjunker in i huden. brukar ta kokosolja (finns i glasburk, den ska du ha. inte den i ett fyrkantigt paket i kyldisken) för det luktar godare än olivolja tycker jag.

Vart kan man köpa kokosolja och hur mycket kostar det?
Kroppskrämen jag köper kostar 99 kr/200 ml ( http://apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=246245 )


   
SvaraCitera