Aviseringar
Rensa alla

Tips på hur man sparar pengar!?


plutten:

Vart kan man köpa kokosolja och hur mycket kostar det?
Kroppskrämen jag köper kostar 99 kr/200 ml ( http://apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=246245 )

mataffären. willys har bland oljor, ica har bland thai/kinamat. kostar typ 40 kr för 200 ml.


   
SvaraCitera

kan förresten tipsa om att skaffa en spargris Rodnar jag har en som jag stoppar alla växelmynt i, och när jag tömde den nu i veckan hade jag ungefär 600 kronor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: mataffären. willys har bland oljor, ica har bland thai/kinamat. kostar typ 40 kr för 200 ml.

Oj det var ju mycket billigare än att köpa kräm! Detta ska införskaffas! 🙂 tack för tipset Hjärta


   
SvaraCitera
KSENIA

REKOMMENDERAR OCKSÅ KOKOSOLJA! GUDS GÅVA... JAG HAR DET TILL ANSIKTE, HÅR OCH KROPP! ELLER FÖR ATT SÄTTA LITE KOKOSSMAK PÅ MINA SMOOTHIES. MEN REKOMMENDERAR ÄVEN ATT TÄNKA EFTER VID VARJE KÖP. BEHÖVER JAG DET HÄR? (OBS BEHÖVER ÄR INTE SAMMA SAK SOM _VILL_)


   
SvaraCitera

Det går ju inte, alla pengar försvinner ju dirr till öl,cigg, snask ära och berömmelse Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten:

Oj jävlar det var lite. Vad handlar du/äter du under 1 vecka då?

äter väldigt lite och köper nästan bara mat på extrapris. 
sedan har jag oftast basprodukter hemma redan, så lite ris eller pasta brukar det kunna bli utöver den budgeten.
har förmånen att bo i en förort och där prispressas det rejält, också.
äter väl egentligen inget "speciellt" utan ser bara till att undvika kött (pga dyrt) och äta mycket rotfrukter osv. har ibland champinjoner för 1kr/hg och då kan man köpa på sig och blanda ut med vatten och mjöl och koka ihop så det blir en mättande grötaktig sörja. inte särskilt gott men jaaa. brukar göra vattenpannkakor ganska ofta också. 
ibland är det extrapris på grötris - då köper jag det och sen lever jag på det i flera dagar tex.ibland måste jag överskrida budgeten, men då äter jag resterna av den maten dagen efter/fastar så att det jämnar ut sig.är egentligen inte så jobbigt när man väl kommer in i det.


   
SvaraCitera

Köp billig mat, rotfrukter och dylikt.


   
SvaraCitera

Ta ut kontanter och lägg undan Glad   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten: *Köper en billig brun utan sol från åhlens/apoteket istället för dom dyrare sorterna.

Detta är ju typiskt en grej som inte är livsnödvändig och kan sparas in helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:
REKOMMENDERAR OCKSÅ KOKOSOLJA! GUDS GÅVA... JAG HAR DET TILL ANSIKTE, HÅR OCH KROPP! ELLER FÖR ATT SÄTTA LITE KOKOSSMAK PÅ MINA SMOOTHIES. MEN REKOMMENDERAR ÄVEN ATT TÄNKA EFTER VID VARJE KÖP. BEHÖVER JAG DET HÄR? (OBS BEHÖVER ÄR INTE SAMMA SAK SOM _VILL_)

Kokosolja äger så fett nice juuu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Detta är ju typiskt en grej som inte är livsnödvändig och kan sparas in helt.

Det ÄR viktigt!!! Jag måste ha smink & brun utan sol!!! Precis som jag behöver rakhyvlar. Man vill väll se fräsh ut. Dessutom sparar jag tusenlappar på att använda billigare smink istället för dom dyra sorterna! hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten:

Det ÄR viktigt!!! Jag måste ha smink & brun utan sol!!! Precis som jag behöver rakhyvlar. Man vill väll se fräsh ut. Dessutom sparar jag tusenlappar på att använda billigare smink istället för dom dyra sorterna! hehe

ja, det gäller ju att prioritera, så att säga..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: ja, det gäller ju att prioritera, så att säga..

Blink hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp inget. Jag går på krogen vissa helger och det är väl det jag spenderar nettolönen på. Annars är den praktiskt taget orörd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett separat sparkonto där jag lägger undan allt jag inte behöver från lönen. Så jag har aldrig mer än kanske 8000 på kontot som är kopplat till kortet.


   
SvaraCitera