Aviseringar
Rensa alla

Tips på magträning?


Ämnesstartare

hallå! Jag har sedan ett tag tränat magen, mest via situps. Jag har fått för mig att situps bara tränar de övre delarna av magen, om jag nu har rätt. Jag undrar om det finns något speciellt sätt jag kan göra på så jag tränar de undre magmusklerna mera så det blev en jämn träning?, det kanske finns andra trådar med samma innehåll men hitta ingen[bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

[bigsmile]Lägg dig på rygg med benen så rakt uppåt du kan. Rör sen benen ner åt höger och sen åt andra hållet då får du bra träning över hela magen


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lägg dig på rygg, benen rakt upp i luften och ''dra ner'' benen så dem nästan nuddar det du ligger på och sen upp igen och sen ner och upp och ner och upp osv.. osså sen göru så fast åt sidan om och om igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOQER:

[bigsmile]Lägg dig på rygg med benen så rakt uppåt du kan. Rör sen benen ner åt höger och sen åt andra hållet då får du bra träning över hela magen

Link:

Kika där.

mmusic:

lägg dig på rygg, benen rakt upp i luften och ''dra ner'' benen så dem nästan nuddar det du ligger på och sen upp igen och sen ner och upp och ner och upp osv.. osså sen göru så fast åt sidan om och om igen.

tack[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick bärs, det är hemligheten till en snygg kropp [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Drick bärs, det är hemligheten till en snygg kropp

''hemligheten'' till en ölmage xd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magen är enda stor jävla muskel. Tränar du en bit av magen så tränar du hela MUSKELN. Men ja, man kan göra övningar för att aktivera lite muskeln MER på de nedre delarna.


   
SvaraCitera

Appuru:

Magen är enda stor jävla muskel.

kan det verkligen stämma? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limefruit:

kan det verkligen stämma?

Ja.


   
SvaraCitera

Limefruit:

kan det verkligen stämma?

Japp, faktiskt så stämmer det. =)


   
SvaraCitera

situps


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reaper:

situps

Jag har hört att man bara tränar 20% av magmusklerna av vanliga sit-ups.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

Jag har hört att man bara tränar 20% av magmusklerna av vanliga sit-ups.

Det finns flera varianter av sit-ups som tillsammans antagligen täcker det mesta av magmusklerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jerkix:

Det finns flera varianter av sit-ups som tillsammans antagligen täcker det mesta av magmusklerna.

Vilka?


   
SvaraCitera