Aviseringar
Rensa alla

Tips på någon BRA bok?


Ämnesstartare

Behöver tips på någon bra bok.!!

senaste böckerna som jag läste som jag tyckte var hyfsat bra:
- alla twilight böcker
- alla harrypotter böcker
- Jenny, ett ufo gör entre av jonas gardell
- snabba cash <3
- ondskan
- svenne

så ge mig nåra bra tips ;);)


   
Citera
Ämnesstartare

Undrar vad som hade hänt om någon gav ut en bok som hette "blatte" 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla "Percy Jacksson" böckerna [y] rekommenderar starkt[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doktor Glas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3 sekunder, bättre än sin genre


   
SvaraCitera

män som hatar kvinnor, riktigt spännande. sträckläste ut den på 5 timmar idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Doktor Glas


   
SvaraCitera

Främligen av Albert Camus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snowboardistheshit:

- svenne

jävla svenne!

Va är det för bok [tard]?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Va är det för bok [tard]?

den e bra har jag för mig [blush]


   
SvaraCitera

jag som t'nkte tipsa om 1 dålig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snowboardistheshit:

- snabba cash <3

Aldrig fucka upp borde du la läsa då [cute]


   
SvaraCitera

Om du tycker att feodala japan är fräckt kan jag varmt rekommendera Takashi Matsoukas två böcker Sparvmolnet och Höstbron, samt Lian Hearns bokserie Sagan om klanen Otori. Mycket kärlek och mycket våld, nyanserade och intressanta karaktärer och spektakulära öden. Sagan om klanen Otori (fem böcker) är lite mer Harry Potter-stil än Takashi Matsoukas böcker, men båda är grymma!

Gillar du genuint genomtänkta deckare med mycket huvudbry och svårknäckta gåtor är Jo Nesbø författaren du söker. De två första böckerna i hans Harry Hole-serie är bra, men med den tredje boken är han i toppform för den boken är totalt fucking awesome! När man kommit så långt kan man inte sluta läsa hans böcker och höjdpunkten kommer med Frälsaren och Snömannen (bok 6 och 7). Jävlar vad bra de är! [love]

Gillar du tonårsdrama och depressiva ungdomar har jag tre mycket olika men ack så bra boktips för dig. Beijing Doll av Chun Sue, Catcher in the Rye av J. D. Salinger och My side of the Story av Will Davies. Den sistnämnda handlar om en gaykille så den hamnar väll mer inom gaylitteratur, men ändå.

Ytterligare några böcker som är värda att kolla in är Tandooriälgen av Zac O'Yeah, Blod och Död av Jens Ganman, The Painter of Shanghai av Jennifer Cody Epstein, After Dark av Haruki Murakami, Centurion av Simon Scarrow och Visibility av Boris Starling.

Hoppas något tilltalar. ^^


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Aldrig fucka upp borde du la läsa då [cute]

Inte lika bra som Snabba Cash. Det tar längre tid att komma in i den och iaf jag sympatiserade inte like mycket med karaktärerna. Läsvärd dock. Speciellt om man läst och gillat första. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte hur folk kan tycka om snabba cash, typ dog av det värdelösa språket efter fem minuter, kämpa mig igenom 50 sidor och gav upp. Jag fattar grejen med att fånga språket som ligger i tiden, men han behöver ju inte skriva som en kratta när han inte skriver en dialog. Det gör boken snarare till något slags konstprojekt än en skönlitterär bok.
Kunde knappt finna en enda riktigt formulerad mening, vilket gör den nästan oläsbar och framför allt inte skönläst. Och en bok ska vara skön att läsa [mad]


   
SvaraCitera