Aviseringar
Rensa alla

tips på prao snälla!


Ämnesstartare

Hej jag går i 8:an ock ska försöka hitta ett ställe där jag kan praoa. jag har redan frågat: gina tricot, lindex, stadium, h&m, carlings, terrariet, lagerhaus, intersport, kapphal, åhlens, vero moda, kicks, jc, joy osv och nästan alla sägeer nej! så kan ni vara snälla och ge mig lite förslag? och jag älskar djur! JAG BOR I MALMÖ!


   
Citera
Ämnesetiketter

Måste det nödvändigtvis vara en klädbutik?


   
SvaraCitera

Mimmibeöverhittaprao:

Hej jag går i 8:an ock ska försöka hitta ett ställe där jag kan praoa. jag har redan frågat: gina tricot, lindex, stadium, h&m, carlings, terrariet, lagerhaus, intersport, kapphal, åhlens, vero moda, kicks, jc, joy osv och nästan alla sägeer nej! så kan ni vara snälla och ge mig lite förslag? och jag älskar djur! JAG BOR I MALMÖ!

Säger de bara "nej"? Varför säger d nej? Får du inga förklaringar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:
Måste det nödvändigtvis vara en klädbutik?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Säger de bara "nej"? Varför säger d nej? Får du inga förklaringar? 

jo att de e så att de har för lite personal och de va jag som inte fråga, jag bara fråga kan jag praoa här och de som sade nej så ba gick jag vidare


   
SvaraCitera

Mimmibeöverhittaprao: jo att de e så att de har för lite personal och de va jag som inte fråga

va??

Mimmibeöverhittaprao: jag bara fråga kan jag praoa här och de som sade nej så ba gick jag vidare

Men hallå, du får ju svara med följdfrågor och visa dig mer engagerad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

va??

Men hallå, du får ju svara med följdfrågor och visa dig mer engagerad. 

ja men det gjorde jag till sist, jag var lite blyg från början


   
SvaraCitera

Mimmibeöverhittaprao:

ja men det gjorde jag till sist, jag var lite blyg från början

Och vilken förklaring gav de dig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mimmibeöverhittaprao:

ja men det gjorde jag till sist, jag var lite blyg från början

och jag fick endå flera förklaringar utan att behöva fråga

 


   
SvaraCitera

Praoa på ett stall? En kennel? Eller hos veterinären? 

Hos en kennel skulle jag nog tro att du skulle få göra rätt så mycket med djuren, gå ut med hundar tex? 


   
SvaraCitera

Mimmibeöverhittaprao: och jag fick endå flera förklaringar utan att behöva fråga

Och vilka är dessa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Och vilka är dessa?

tillåter inte 14 åringar, tar bara emot gymnasie elever, man måste praoa minst i en månad vissa chefer har rest osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LittleLionMan:
Praoa på ett stall? En kennel? Eller hos veterinären? 

Hos en kennel skulle jag nog tro att du skulle få göra rätt så mycket med djuren, gå ut med hundar tex? 

jag hade fråga ett stall men de va osäkert att det skulle stängas, hittar inte vetrinärer som ligger nära mig, vad är en kennel?


   
SvaraCitera

Mimmibeöverhittaprao: tillåter inte 14 åringar, tar bara emot gymnasie elever, man måste praoa minst i en månad vissa chefer har rest osv

Ja, det är nog ganska vanligt att det är så iom att det är ett service-yrke. Det är enklare att få prao på lager/bakom kulisserna. Har du provat matvaruaffärer? De vill ofta ha folk som kan fronta varor, sköta lite saker på lagret osv.


   
SvaraCitera

Mimmibeöverhittaprao: vad är en kennel?

En kennel är typ en anläggning för att föda upp hundar. Kommer säkert vara mycket valpar där. 🙂


   
SvaraCitera