Aviseringar
Rensa alla

Tips på present till någon man tycker mycket om?


Ämnesstartare

sftd: Det värsta som kan hända henne är att hon blir irriterad och sen har hon glömt det dagen efter, medan jag som mått dåligt mer eller mindre varje dag i snart ett år kan få en möjlighet att faktiskt må bättre, vilket även är positivt för henne eftersom hon slipper mig sedan. Vad tycker du väger tyngst?

Anmäl

Citera

Du vet inte hur hon mår/skulle må.
Hon är inte ansvarig för ditt mående eller lycka. Börja respektera henne och hennes känslor istället för att se henne som en sak som finns till för dig och ditt mående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du vet inte hur hon mår/skulle må.
Hon är inte ansvarig för ditt mående eller lycka. Börja respektera henne och hennes känslor istället för att se henne som en sak som finns till för dig och ditt mående.

Du behandlar mig som om jag vore urbota självisk, inte respekterar henne alls och har behandlat henne illa, vilket jag tycker är lite orättvist. Vi är båda människor, vi har båda känslor. Varför har jag inte rätt att iallafall fråga om lite av hennes uppmärksamhet för att försöka sätta punkt på vårt gemensamma bekymmer? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Du behandlar mig som om jag vore urbota självisk, inte respekterar henne alls och har behandlat henne illa, vilket jag tycker är lite orättvist. Vi är båda människor, vi har båda känslor. Varför har jag inte rätt att iallafall fråga om lite av hennes uppmärksamhet för att försöka sätta punkt på vårt gemensamma bekymmer? 

Läs igenom din text en gång till. Har du någon gång skrivit att du respekterar hennes beslut? Man har aldrig rätt till någon annan på något sätt. Hon bestämmer själv över vem hon ska umgås med och ge uppmärksamhet till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Läs igenom din text en gång till. Har du någon gång skrivit att du respekterar hennes beslut? Man har aldrig rätt till någon annan på något sätt. Hon bestämmer själv över vem hon ska umgås med och ge uppmärksamhet till.

Men jag har väl heller aldrig skrivit att jag har någon form av rätt till henne eller att jag tycker hon har gjort fel som väljer bort mig? Hur kan du påstå att jag inte respekterar henne när jag bryr mig så mycket om henne som jag gör? Jag skulle göra allt för att göra henne lycklig, även utan att få någon form av kärlek tillbaka. 
Jag försöker inte få henne att ändra åsikt om mig, bara låta mig prata med henne, något jag tycker är ganska harmlöst bara man frågar på ett bra sätt. Vill hon inte nu heller är det upp till henne, men jag måste försöka. 
Jag vill inte vara elak, men vill du inte hjälpa mig i min situation utan bara få mig att känna mig som att jag är ett svin så ber jag dig att hitta andra trådar att uttrycka hur lite mannens lycka spelar roll jämfört med kvinnans i såna här situationer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Men jag har väl heller aldrig skrivit att jag har någon form av rätt till henne eller att jag tycker hon har gjort fel som väljer bort mig? Hur kan du påstå att jag inte respekterar henne när jag bryr mig så mycket om henne som jag gör? Jag skulle göra allt för att göra henne lycklig, även utan att få någon form av kärlek tillbaka. 
Jag försöker inte få henne att ändra åsikt om mig, bara låta mig prata med henne, något jag tycker är ganska harmlöst bara man frågar på ett bra sätt. Vill hon inte nu heller är det upp till henne, men jag måste försöka. 
Jag vill inte vara elak, men vill du inte hjälpa mig i min situation utan bara få mig att känna mig som att jag är ett svin så ber jag dig att hitta andra trådar att uttrycka hur lite mannens lycka spelar roll jämfört med kvinnans i såna här situationer. 

Men förstår du inte att du inte att du inte respekterar henne för fem öre när du anser att du har "rätt" till att prata med henne? Hon VILL inte. Tycker att du bör titta på en dokumentär som stalkers.
Detta har sedan ingenting med kön att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte kärlek, det är besatthet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men förstår du inte att du inte att du inte respekterar henne för fem öre när du anser att du har "rätt" till att prata med henne? Hon VILL inte. Tycker att du bör titta på en dokumentär som stalkers.
Detta har sedan ingenting med kön att göra.

Jag menar inte att jag har någon form av legal rätt till att prata med henne, jag menar att jag känner inte att jag gör fel när jag försöker hitta ett sätt att få henne att prata med mig. Det är inte mer än att hon säger nej om hon inte vill, men jag vill ta tillvara på när jag får en chans att kanske få ett ja. Om jag inte försöker, kommer jag att ångra det. Och åter igen, hon skulle ju vinna på det också. Jag vet inte exakt vad hon känner kring all detta, men det är ju tydligt att hon inte mår bra av att se mig heller. Kunde vi bara få ett bra avslut, skulle det kännas bättre för oss båda. 
Jag har en fråga bara; om en kille du visste tyckte så mycket om dig och allt han gjorde var att inte ge upp, ansträngde sig för dig för att han tyckte du var värd det, skulle du se honom som en respektlös tölp bara för att han försökte? Och jag försöker inte ens ändra påverka hennes känslor, jag vill bara att vi ska kunna sätta oss ner tillsammans och prata, så att det kan bli frid oss emellan. Det betyder såpas mycket för mig att jag är villig att försöka mer än en gång. Är det fel? Om du verkligen tycker att det är fel, så fine. Då är det ännu ett misstag jag gör som jag kommer att få leva med. Men jag vet åtminstone att jag gjorde vad jag kunde.

Den här tråden har spårat ur totalt, får jag be admin att radera den så snart som möjligt? Tack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon älskar inte dig, släpp henne. Om du älskade henne skulle du vilja henne väl och låta henne vara för hennes skull, inte göra allt du kan för att få hennes uppmärksamhet och bekräftelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbar:
Hon älskar inte dig, släpp henne. Om du älskade henne skulle du vilja henne väl och låta henne vara för hennes skull, inte göra allt du kan för att få hennes uppmärksamhet och bekräftelse.

Du missförstår. Jag vill henne väl, och jag vill låta henne vara. Det vill jag verkligen. Men det krockar med viljan att prata. Det jag har inom mig hindrar mig från någon chans att släppa taget. Att prata är bra, mycket bättre än att ignorera varandra och må dåligt av att se varandra. Hon behöver bara förstå vad det är jag vill prata om tror jag. Förstå att jag inte bara försöker tjata på henne att gilla mig.
Det handlar inte om ett behov av uppmärksamhet och bekräftelse.. 


   
SvaraCitera