Aviseringar
Rensa alla

Tips på saker att göra i London


Sarabi
Ämnesstartare

Såg en tråd om någon som fråga om tips om budapest, och tänkte jag kunde göra samma sak.
Vid första Maj så åker jag till London med min mamma.Det kommer vara första gången jag åker dit och kommer vara där från onsdagen och åker tidig söndag. Vill hinna göra så många roliga saker som möjligt under tiden jag är där. Det kan vara allt från ett mysigt café, ett bra museum eller vanliga turistgrejer. Dock så är jag inte alls intresserad i shopping av kläder, smycken mm. Men om ni har tips på annorlunda butiker, och inte till exempel victoria secret så får man gärna föreslå det också. Tack i för hand :D!


   
Citera
time
 time

Snor här på forumet bor i London och kan säkert ge dig bra tips! 


   
SvaraCitera

"Vanlig turistgrej"

Nää Galen men frågaarrow-10x10.pngsnor! som time sa.


   
SvaraCitera

time:
Snor här på forumet bor i London och kan säkert ge dig bra tips! 

Snor är la avreggad?


   
SvaraCitera

besök his masters voice en skivbutik 


   
SvaraCitera

Besökte Madame Tussauds vaxkabinett när jag var där när jag var liten.


   
SvaraCitera
Robler

London dungeon, typ ett roligt spökhus rekommenderas, boka biljetter innan bara för det kan va kö. Afternoon Tea är också ett måste, Soho secret Tea Room är bra, där kan man boka men jag gjorde inte det sist. Annars gå runt och kolla på så mycket som möjligt, det är en fin stad 🙂


   
SvaraCitera

Sarabi: Tack i för hand :D!

varsågod i efter hand 


   
SvaraCitera

London dungeon är en av de roligaste grejerna jag har gjort! Det är inte alls som ett vanligt spökhus som någon skrev ovan. Det är en byggnad full av skådespelare som leder dig igenom olika kända skräckhistorier och du får vara delaktig i dessa historier och hjälpa till att föra dem framåt - vill inte avslöja mer för då förstörs det roliga. Det var riktigt kul, värt pengarna, bra gjort, grym personal/skådespelare, påkostat och lokalerna var fantastiska och förvånade en om och om igen.  Kommer lätt göra det igen nästa gång jag åker dit, värt varenda krona. Den ligger precis bredvid London eye, Madame Tussaud och London Aquarium - andra kända sevärdheter.

Rekommenderar även en promenad genom Hyde Park, mysig och fin miljö + en massa människovana djur som plockar mat ur handen. Köp med dig bröd (till fåglarna) och jordnötter (till ekorrarna) så blir det extra underbart!


   
SvaraCitera

Ajuste, Primark för shopping givetvis. Brukar komma ut med stora kassar med kläder, smycken, skor och underkläder efter att ha varit där och ändå har jag aldrig betalat över tusenlappen. Allt är superbilligt, perfekt ställe att fylla på med smycken, underkläder och baskläder då dessa aldrig kostar över 50 spänn styck där. Tror jag köpte linnen för 20 kronor styck och trosor för 10 kronor. Man hittar en hel del guldklimpar där också, har flera festtoppar därifrån som kostade under hundralappen. 
Brukar dock vara väldigt folktätt därinne, så fram med armbågarna. 


   
SvaraCitera

- Titta på fotboll
- Dricka Öl
- Krama snor


   
SvaraCitera

Dricka massa öl


   
SvaraCitera

Det finns en väldigt mysig och cool pizzeria vid Covent Garden. Den heter Homeslice Pizza och är i Neal's Yard. Det kan dock vara lite svårt att få plats, så det är smart att vara där i tid.Det är bara att meddela om du vill ha fler tips:)


   
SvaraCitera

var inne på nåt science-aktigt museum när jag var där om massa natur och teknikhistoria, ny & framtida teknologi likaså. D1a var typ 10 år sedan ungefär och minns att den teknologin de visade där är sådant som nyligen (2014) har hittat ut på konsumentmarknaden världen över typ. såatteh, ligger sådant i ens intresse så bör det inte vara jättesvårt att hitta. minns inte vad stället hette 🙁        


   
SvaraCitera