Aviseringar
Rensa alla

tips på schyssta klubbar/partyställen i berlin?


Ämnesstartare

KnightInShiny:

du och dina tummen upp-gubbar! [bigsmile] känner du till nåt bra museum där nere?


   
SvaraCitera

lisamiranda:

det låter bekant! vad är det för typ av ställe?

Ett nattklubb som spelar techno och dylikt. Öppnade 1991 stängde någon gång under andra hälften av 90-talet men återöppnade 2007. Vet inte hur bra den är ej varit där, men techno är bra.

http://tresorberlin.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

men techno är bra

yes it is! ska definitivt kolla upp klubben [y]


   
SvaraCitera

lisamiranda:

du och dina tummen upp-gubbar!

Men dom är ju för goa! Den bästa är dock -->[bigcheers]<--

Njae....... inte direkt, tänkte mer generellt! Gillar museum och sånt.. skulle kunna gosa ner mig i ett par gamla ruiner med en dammig gammal bok och lyssna på vinden.

Nu vet du vad jag gör på en lyckad lördagkväll! [bigcheers]


   
SvaraCitera
ohjens

lisamiranda:

någon som har tips på andra ställen?

club der visionär är rätt kul. den ligger på en flytbrygga i Kreuzberg. Kreuzberg är för övrigt en bra stadstel att hänga i. finns skitmycket pubar/klubbar och resturanger där. En lång gata i det området med mycket feta ställen heter Schlesisches strasse[y]

Vill du fika dagtid är Prenzlauerberg ett bra område. mitt favoritcafe där heter kauf dich glucklich och ligger på oderberger strasse. I närheten ligger en skitstor och grym marknad som heter mauerpark. Gå dit!

hm, har du varit på berghain? om du går dit, gå dit på morgonen och inte på kvällen. sjukt svårt att komma in


   
SvaraCitera

Var på ett ställe som hette Matrix.
Det var väl helt ok antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Gillar museum och sånt.. skulle kunna gosa ner mig i ett par gamla ruiner med en dammig gammal bok och lyssna på vinden.

Nu vet du vad jag gör på en lyckad lördagkväll!

ah det är mysigt [cheers] låter inte alls fel! [bigcheers][wink]

ohjens:

club der visionär är rätt kul. den ligger på en flytbrygga i Kreuzberg. Kreuzberg är för övrigt en bra stadstel att hänga i. finns skitmycket pubar/klubbar och resturanger där. En lång gata i det området med mycket feta ställen heter Schlesisches strasse

hm, kreuzberg ligger ganska centralt va? har för mig att jag varit där. vad är club der visionär för typ av ställe?

ohjens:

Vill du fika dagtid är Prenzlauerberg ett bra område. mitt favoritcafe där heter kauf dich glucklich och ligger på oderberger strasse. I närheten ligger en skitstor och grym marknad som heter mauerpark. Gå dit!

älskar fika, så ska absolut gå dit! tack för tipset! [smile]

ohjens:

hm, har du varit på berghain? om du går dit, gå dit på morgonen och inte på kvällen. sjukt svårt att komma in

ej varit där, men många tipsar om det så ska väl ta en titt. men är det fest dygnet runt, eller vad menar du med att gå dit på morgonen? måste man köa hela dagen? [confused]


   
SvaraCitera

lisamiranda:

öh, krävs det att man är snygg eller vadå? haha, låter helknasigt

Man ska ha rätt stil för att komma in, det är väl så det ser på det, och ja det underlättar ju givetvis om du ser bra ut 😉 Men riktigt cool bar. Ligger nära Fredrichstrasse. Sedan skulle jag rekommendera alla till Grill Royale om man gillar kött, hur bra som helst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rocket:

nära Fredrichstrasse

kanon, ska bo precis där! [bigsmile][y] var hittar vi grill royale då? [smile]


   
SvaraCitera
ohjens

lisamiranda:

hm, kreuzberg ligger ganska centralt va? har för mig att jag varit där. vad är club der visionär för typ av ställe?

ja det kan man säga att det gör. ganska nära mitte! det är ett ställe med ganska blandade mäniskor, indie/electro/rock klubb typ. barhänget är på andra våningen(utomhus)där det är jättemysigt och lite "lugnare". på bottenplan finns dansgolv och annat kul[y]

lisamiranda:

med att gå dit på morgonen? måste man köa hela dagen?

nej alltså på morgonen är det inte så lång kö. det är öppet dygnet runt på helgen;)


   
SvaraCitera

lisamiranda:

kanon, ska bo precis där! var hittar vi grill royale då?

Fredrichstrasse 105, väldigt nära Bar Tausend. Fråga personalen där, det vet vart det ligger. Det var faktiskt genom dom vi fick tipset att gå ditt.
Berlin är så coolt, jag blir själv sugen på att åka dit igen 😉


   
SvaraCitera

Ska ev. på weekend till Berlin.

"Berghain

Massive, mythical and sometimes monstrously hard to get into (the door staff can be terrifyingly capricious), the converted power station Berghain lives up to its worldwide reputation,"

Uhhhhhhhh. Någon som varit där? Vad är tricket för att komma in.


   
SvaraCitera