Aviseringar
Rensa alla

TIPS PÅ SKOLOR I STHLM.


Ämnesstartare

Till hösten ska jag flytta till sthlm och börja på ny gymnasieskola. men eftersom jag har väldigt långt dit och så vidare så har jag svårt att kunna veta något som skolorna däruppe.
Mitt första "linjeval" och skola är besämt sedan länge,
men eftersom jag inte kan vara helt säker när det gäller slutpoängen så måste jag söka en hel rad andra skolor ifall att....
Så finns det någon människa som kan tipsa om någon skola som har inrikting media och som skiljer sig från mängen från hur en "vanlig" skola ser ut idag....
dvs att det gärna får vara en väldigt bra stämning och så vidare...

vore fint att få lite tips på skolor! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

teoretiska verkar bra


   
SvaraCitera

nacka gymnasium? [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

makarooner:

nacka gymnasium?

heter det nacka gymnasiet bara? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nåt som ligger nära där man bor är rätt skönt.


   
SvaraCitera

skidröw:

heter det nacka gymnasiet bara? 🙂

http://www.nackagymnasium.nacka.se/ [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

makarooner:

nacka gymnasium? [cool]

Hatar massa som går där [blush] [love]


   
SvaraCitera

Herr Luver:

Hatar massa som går där

HÖRDU [mad]. Jag går inte där [bigsmile][cool][love][love]


   
SvaraCitera

jag var också nyinflyttad förut, men jag tipsar inte om att söka till skolor nära ens hus; jag var nära på att göra det (men struntade i sista sekund): det visade sig nu att skolan nära mitt hus lade ner och eleverna som hade samma program som jag har nu fick skeppas över till den skolan jag valde istället (det betyder att jag slapp flytta som dem) - alla i min klass är irriterade på dem nu (men de vet inte om att jag var nära på att gå i samma klass som de överflyttade)
annars kanske du kan välja södra latin, viktor rydbergs, s t eriks osv man kan googla liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Globala gymnasiet är speciellt. Check it out!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lundsberg[blush]


   
SvaraCitera

black_dread:

jag var också nyinflyttad förut, men jag tipsar inte om att söka till skolor nära ens hus;

mm, för om du söker skolor längre ifrån ditt hem är det större chans att de inte lägger ner

farbror gugge:

lundsberg[blush]

ligger väl för fan i värmland?[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ligger väl för fan i värmland?[bigsmile]

ingen aning[shake] har bara hört att alla bratiga stockholmare gick där så jag bara antog att det låg i närheten[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt heta tips: det är vilket som, för i Sverige tar universiteten ändå inte hänsyn till var du gått gymnasiet så länge du har bra betyg.

Vill man vara krass kan man ju även säga att ju finare skola, desto hårdare lär man få jobba för att få de där 20,0.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

ingen aning[shake] har bara hört att alla bratiga stockholmare gick där så jag bara antog att det låg i närheten[blush]

haha ;P


   
SvaraCitera