Aviseringar
Rensa alla

Tips på sommarjobb?


Ämnesstartare

Jag är en 16 årig tjej som vill söka sommarjobb. Någon som har några tips på vart man kan söka där det är ganska "lätt" att få jobb? [smile]


   
Citera

telefonförsäljare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hambugerkedjor? ( Mcdonalds, Burger King och Max ) har du som är relativt lätt att få jobb på.
Är du söt så kan du ju alltid ansöka om jobb i någon restuarang, på så sätt kan du bli en servitris [smile]


   
SvaraCitera

Mkenzie:

Hambugerkedjor? ( Mcdonalds, Burger King och Max ) har du som är relativt lätt att få jobb på.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Hehe...


   
SvaraCitera

Kommunala jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

telefonförsäljare

Jobbade som det förra sommaren, så tror att jag skulle kunna gå tillbaka till det igen. Så det har jag lite som en nödlösning. Men kan inte säga att man mår bra av att folk ber en dra åt helvete fem gånger per dag..

Mkenzie:

Hambugerkedjor? ( Mcdonalds, Burger King och Max ) har du som är relativt lätt att få jobb på.
Är du söt så kan du ju alltid ansöka om jobb i någon restuarang, på så sätt kan du bli en servitris [smile]

Ja får väl gå runt till lite cafeer i stan och fråga. Måste jag ha cv eller sånt där personligt brev med sig då? Eller är det bara att fråga liksom?


   
SvaraCitera

loppan_07:

Jobbade som det förra sommaren, så tror att jag skulle kunna gå tillbaka till det igen. Så det har jag lite som en nödlösning. Men kan inte säga att man mår bra av att folk ber en dra åt helvete fem gånger per dag..

[zzz] Du har väl taskig framtoning [blush]

Jobbade som det tidigare på alla möjliga nivåer och produkter och försäkringar.

Hände bara typ en gång i månaden att nån va otrevlig. En gubbe sa att det skulle börja regna fikon på min om jag ringde igen [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loppan_07:

Måste jag ha cv eller sånt där personligt brev med sig då? Eller är det bara att fråga liksom?

Det är nog bra om du har med dig det då du frågar så kan du ge dem det direkt.


   
SvaraCitera

städ, telefonfärsäljare, feriearbete, snabbmatskedjor, servitör


   
SvaraCitera

loppan_07:

Jag är en 16 årig tjej som vill söka sommarjobb. Någon som har några tips på vart man kan söka där det är ganska "lätt" att få jobb?

http://www.sommarjobb.se/

+ ​platsbanken sommarjobb


   
SvaraCitera

Mkenzie:

Hambugerkedjor?

mm, för det har ju du erfarenhet av [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loppan_07:

Ja får väl gå runt till lite cafeer i stan och fråga. Måste jag ha cv eller sånt där personligt brev med sig då? Eller är det bara att fråga liksom?

Det bästa är om du har ett CV/personligt brev med dig, för de flesta vill att du lämnar det. Det behöver inte vara något fancy, men tänk på ett snyggt upplägg och berätta saker som du tror kan vara intressanta för din arbetsgivare. Sedan är det viktigt att "think outside the box" lite. Kanske inte söka jobb på de typiska ställena, utan leta upp lite caféer etc. som ligger på lite udda ställen. De har oftast färre sökande vilket betyder att det är lättare för dig att få jobb!


   
SvaraCitera

hej jag är en tjej på 13 år och vill skaffa sommarjobb någon stans men jag vet inte var kan jag få några tips?[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Jobba åt mig [wink]


   
SvaraCitera