Aviseringar
Rensa alla

Tips på spel att ladda ner?


Ämnesstartare

Tipsa gärna om roliga action/skräck/strategi spel som är relativt nya,bra och roliga.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ändra frågeställningen.

"Tips på spel att köpa?"

Sen skaffar du dem på vilket sett du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Ändra frågeställningen.

"Tips på spel att köpa?"

Sedan köper du dem på vilket sätt du vill, så att spelbolagen får vinst för sina produkter så att de kan fortsätta producera bra spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

så att spelbolagen får vinst för sina produkter så att de kan fortsätta producera bra spel.

För dom tjänar ju inte bara många gånger mer än tidigare..

Och dessutom försöker de flesta bara mjölka pengar genom skitspel... [rolleyes]


   
SvaraCitera

Man ska köpa spelen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

För dom tjänar ju inte bara många gånger mer än tidigare..

Jo, men det blir ju fler och fler som laddar ner. Och ju fler som laddar ner, desto mindre vinst går dom med. Och med minskad vinst så blir det ju också minskad kvalité på spelen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Jo, men det blir ju fler och fler som laddar ner. Och ju fler som laddar ner, desto mindre vinst går dom med. Och med minskad vinst så blir det ju också minskad kvalité på spelen.

De flesta spel som EA ger blir sämre i kvalite och känns som hastigt ihopkastade spel som endast släpps för att de vill mjölka pengar.

Desstom i en undersökning visade sig det att 37 %(erkänner dock att 54 % sade att de gjorde det pga av att de inte orkade gå till affären då....) av dom som laddar ner gör det för att de inte tycker om antipiratskydden som de sätter dit. För de enda som lider av de skydden är de som är dumma nog å betala för dom [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

För de enda som lider av de skydden är de som är dumma nog å betala för dom [smile]

Jag brukar cracka spelen jag köper. Då är det ju inga problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag brukar cracka spelen jag köper. Då är det ju inga problem.

Så kan man ju göra.

Brukar göra så ibland. Fast köper (eller tankar helt ärligt talat) inte ens längre spel till datorn...

Men många spel som EA släpper ut kan man nästan tanka bara för att jävlas med företaget för att de sabbar spelindustrin.


   
SvaraCitera

Michee:

Sedan köper du dem på vilket sätt du vill, så att spelbolagen får vinst för sina produkter så att de kan fortsätta producera bra spel.

Limneson:

Man ska köpa spelen [no-no]

Laddar ner först, är de ett bra spel, köper jag det, fler roliga saker, bättre mp osv oftast. Synd det inte görs några bra spel längre... Undantag Far cry2 som laddades ner förra veckan, och borde ligga i brevlådan snarast


   
SvaraCitera

EA har släppt Command & Conquer: Red Alert, originalet, gratis för nerladdning! 😀
http://www.ea.com/redalert/news-detail.jsp?id=62

Ett 13 år gammalt spel kanske dock inte räknas som "relativt nytt"... 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Men många spel som EA släpper ut kan man nästan tanka bara för att jävlas med företaget för att de sabbar spelindustrin.

De kan bero på att folk inte betalar för deras spel, och är de nu så värdelösa, varför skaffa dom alls?


   
SvaraCitera

aristoteles:

De kan bero på att folk inte betalar för deras spel

Lolwut? Företaget som i princip har monopoli på sportspelsmarknaden med sina värdelösa kopior har inga kunder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LitenPenis:

Lolwut? Företaget som i princip har monopoli på sportspelsmarknaden med sina värdelösa kopior har inga kunder?

Klart dom inte har, sportspel suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruxo:

Tipsa gärna om roliga action/skräck/strategi spel som är relativt nya,bra och roliga.

Det finns få nya spel som är gratis att lagligt ladda ned. Men bra finns det gott om. Kan rekommendera sidan http://www.abandonware.com, som iaf förut var väldigt bra på att underhålla. Quake 2 och Settlers 2 finns båda där, även om jag haft problem att få Settlers 2 att funka i WinXP. Kan vara värt ett försök ändå 🙂
Sen finns ju http://www.adom.de om du gillar rollspel och inte bryr dig mycket om grafiken. Lätt ett av de bästa spel jag spelat, men det är ASCII (alltså bilder gjorda av bokstäver, så att säga).


   
SvaraCitera