Aviseringar
Rensa alla

Tips på spel att ladda ner?


Ämnesstartare

köp istället :Oooo


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Ändra frågeställningen.

"Tips på spel att köpa?"

Sen skaffar du dem på vilket sett du vill.

nej varför skulle jag?

ville ha den rubriken därför skev jag den.

brukar alltid köpa mian spel men på senare år så är det kul och bra att ladda ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

För dom tjänar ju inte bara många gånger mer än tidigare..

Fast dom hade tjänat ännu bättre om du och dina polare hade köpt spelen de utvecklar.


   
SvaraCitera
Issen

LitenPenis:

Lolwut? Företaget som i princip har monopoli på sportspelsmarknaden med sina värdelösa kopior har inga kunder?

Finns fler stora spelföretag.

Vivendi Universal t.ex som förövrigt är större vad jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

De kan bero på att folk inte betalar för deras spel, och är de nu så värdelösa, varför skaffa dom alls?

Åh nej.
EA mjölkar ut pengar.
Visst har de vissa projekt som de lägger ner mer pengar på (tex Maxis spel). Men många (tex NFS) lägger de inte ut mycket pengar för utan kastar ihop lite smått och så blir det som det blir.

NFS (Need For Speed) är ett perfekt exempel.
Kolla bara hur kvaliten blev sämre och sämre i serien (vi utgår från Underground nu, eftersom de fortsatte på precis den stilen)

NFS Underground - SKITBRA musik, skitbra grafik (på sin tid) skitbra spel, Skitbra ALLT. Helt underbart.

NFS Underground 2 - Mer frihet. Sämre allt annat. Gick över till lite mer okänd och konstig musik men viss bra och relativt känd musik finns kvar.

NFS Most Wanted - Grafiken tog ett jättehopp. Musiken blev lite bättre men det bestod fortfarande till stora delar av okänd konstig musik. Själva street race känslan dog lite när de satte in superbilar däremot.

NFS Carbon - Musiken är bara konstig och okänd typ. Grafiken må vara bra men kökänslan är nog ett av de sämsta bilspelen någonsin.
Storyn är lite halft kopia på Most Wanted. Stora delar av spelet är rent av en kopia på Most Wanted, fast de har gjort allt sämre.

NFS ? - Kommer inte ihåg vad senaste hette. Såg så jävla tråkigt ut. Testade demot, sämre än Carbon till och med...

Notera också att tiden mellan dessa spel minskade efter varje släpp.

Sen finns de ju såklart spel som blivit bättre mer åren. Och NFS innan Underground är ju jävligt roliga spel [bigsmile]
Fast jag föredrar dendär stads Steet Race grejen

Snweater:

Fast dom hade tjänat ännu bättre om du och dina polare hade köpt spelen de utvecklar.

LillMonstret:

Brukar göra så ibland. Fast köper (eller tankar helt ärligt talat) inte ens längre spel till datorn...

Tankat kanske 3 i år. 2 av dem har jag redan ägdt men tappat bort...

Köper spel till 360, men orkar inte köpa till datorn pga att min dator bara är Bra+ och inget mer [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead Space.

LillMonstret:

Och NFS innan Underground är ju jävligt roliga spel [bigsmile]

True dat. Hot Pursuit was the bomb.

Fast utöver vissa spel i NFS-spel så är Ridge Racer 4 det enda racingspelet som jag fallit för<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Final Fantasy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruxo:

nej varför skulle jag?

För att det är emot forumets regler att upmmana till brott såsom nedladdning av upphovsrättsskyddat material?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Fast utöver vissa spel i NFS-spel så är Ridge Racer 4 det enda racingspelet som jag fallit för<3

Test Drive [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Åh nej.
EA mjölkar ut pengar.

Öööh, nej? Det är ju helt valfritt vilka produkter man vill köpa.
Om du redan vet exakt vilka spel som är bra eller dåliga så vet du ju även vilka som är värda att köpa. Även om de inte lagt ner stort arbete på sina spel så har de väl ändå rätt att ta vilka priser de vill?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Öööh, nej? Det är ju helt valfritt vilka produkter man vill köpa.

Klart.
Det är ju det jag säger.

Men det är fortfarande många som köper spelen *host* 360 fanboys och lättlurade idioter *Host*

har aldrig sagt att jag köpt ett av de senare NFS.
Det senaste jag köpte var NFS Underground 2... (I NFS serien då)

aristoteles:

Även om de inte lagt ner stort arbete på sina spel så har de väl ändå rätt att ta vilka priser de vill?

Klart de har.
Säger bara att de inte alls försöker komma på något nytt utan försöker mjölka ut ALLT på gamla ideér.

Men visst, precis som du säger så är det väl upp till personen själv vad man vill betala för... och det finns väl många som kan roas av det nya spelet i spelserien när spelet som kom för 5-6 år sedan i samma serie var exakt samma spel (fast bättre) med lite sämre grafik. [rolleyes]

Och där är det bevisat - EA mjölkar ut pengar genom att ge ut samma gamla skit med nytt ansikte [smile]
(för att inte tala om att de är för snåla för gratissaker på Xbox Live (och PSN?))


   
SvaraCitera

Issen:

Finns fler stora spelföretag.

Ja? Men dom dominerar inte sportspelsmarknaden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Men det är fortfarande många som köper spelen *host* 360 fanboys och lättlurade idioter *Host*

Men det är ju bra att de som gillar spelen hjälper företaget att utveckla ännu bättre spel?

LillMonstret:

Klart de har.
Säger bara att de inte alls försöker komma på något nytt utan försöker mjölka ut ALLT på gamla ideér.

Men det är väl ändå upp till dom hur dom vill göra? Det är inte en ursäkt för att piratkopiera något som dom skapat?

Att kopiera spelen och sedan klaga på att dom är dåliga är ren idioti, för att dom ska kunna göra ett bra och nytt koncept krävs resurser och dom bidrar man inte till om man piratkopierar spelen. Då har man inte heller någon rätt att klaga tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Men det är ju bra att de som gillar spelen hjälper företaget att utveckla ännu bättre spel?

Fast spelen som EA gör är ju oftast skit... det är deras dotterföretag som kan göra bra saker.

aristoteles:

Det är inte en ursäkt för att piratkopiera något som dom skapat?

Jag kanske vill testa det först?

aristoteles:

Att kopiera spelen och sedan klaga på att dom är dåliga är ren idioti,

För EA har ju säkert ont om pengar....... [rolleyes][rolleyes][rolleyes]

Och precis som jag sa innan så tankar jag knappt nå. Jag köper det mesta.


   
SvaraCitera