Aviseringar
Rensa alla

Tips på träning för rygg


Ämnesstartare

Det är så att jag har två hantlar hemma som jag brukar styrketräna med ca 2 timmar i veckan. Jag brukar mestadels träna biceps och triceps på armarna. Min rygg är dock ganska klen och jag skulle behöva tips på hur man kan träna den med hjälp av ett par hantlar. Särskilt ryggens nedre sida behöver tränas.

Tacksam för svar.


   
Citera

Tvivlar på att de finns RYGGövningar med HANTLAR. Gå till gymmet så får du hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rygglyft för nedre ryggen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LEINAD_DANIEL:

Tvivlar på att de finns RYGGövningar med HANTLAR. Gå till gymmet så får du hjälp.

Jag vet att det finns en iaf, men det är mest bara för ryggens övre del.


   
SvaraCitera

LEINAD_DANIEL:

Tvivlar på att de finns RYGGövningar med HANTLAR. Gå till gymmet så får du hjälp.

Skojar du eller? Finns hur många som helst, speciellt för övre ryggen. Kolla på youtube så får du se.


   
SvaraCitera

Ha ena foten på golvet, det andra knät har du på en bänk/stol/säng, sen lutar du dig framåt så överkroppen är paralellt med golvet (stödja sig på en arm är att föredra). Sedan drar du hanteln upp och ner mot bröstet


   
SvaraCitera

Boomshiggabang:

Ha ena foten på golvet, det andra knät har du på en bänk/stol/säng, sen lutar du dig framåt så överkroppen är paralellt med golvet (stödja sig på en arm är att föredra). Sedan drar du hanteln upp och ner mot bröstet

..Det tränar ju då övre ryggen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hantelrodd, shrugs, finns flera.


   
SvaraCitera

MARKLYFT !??!?!?!?! snälla....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera