Aviseringar
Rensa alla

Tips på trevlig pub/bar på Söder?


Ämnesstartare

Skulle behöva tips på någon trevlig, mysig och även gärna lite romantisk pub/bar på Söder. En normal samtalston skall självklart kunna hållas. Om inte på Söder, förslå något annat i Stockholm.

Frågas, kom


   
Citera

After. Jättemysigt.

MVH Retired Nightlife Veteran


   
SvaraCitera

Tycker typ Bonden var nice, du var väl med där också? Vet ingen annan på söder typ.


   
SvaraCitera

Finns en tysk ölbod någonstans alldeles inill ett torg, med utsikt över en park har jag för mig. De serverar mörk krusovice, vilket är vad som fick mig att börja dricka öl. Har för mig att den ligger vid medborgarplatsen också. Mysigt utomhusställe om sommrarna.


   
SvaraCitera
seasaw

Har bara stött på 1 bar där man kunnat hålla ett samtal med personen som sitter breve och de e på Wollmars.


   
SvaraCitera
seasaw

Kanske inte världens romantiska bar dock.


   
SvaraCitera

The Laughing Duck är mysig, ligger vid Centralstationen.


   
SvaraCitera

Zymbaline:

The Laughing Duck är mysig, ligger vid Centralstationen.

Ducken är hemskt. 😀 Verkligen sista utvägen för mig och bekanta om allt annat skiter sig.

Angående romantiska ställen för en afton på tu man hand så har jag inte så mycket att tipsa om, går jag ut, ut så är det oftare med ett sällskap större än så. Men mindre och lite lugnare ställen jag tycker om är Nada på Åsögatan, Little Persia på Östgötagatan, Boulebar Ugglan på Närkesgatan vid Nytorget. El Mundo på Erstagatan.

Samtliga ställen förutom Boulebar Ugglan (knappast lugnt och romantiskt) är mindre barer, åldersgränsen ligger nog på 20 för de flesta ställena förutom Little Persia som jag vet har artonårsgräns.

Ställen jag inte varit på men är sugen på och låter som att de passar in i TS krav är Cobra och Morfar Ginko i närheten av Mariatorget / Södra Station.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

After. Jättemysigt.

Ja After var länge sen, hade nästan glömt bort det t.om. Mycket bra tips!

Futuresailor:

Tycker typ Bonden var nice, du var väl med där också?

Jao, men det beror på om de har nån klubb eller inte. Och i och med att det är valborg ska de ha ös och det passar inte riktigt [sad]

seasaw:

Wollmars.

Var ligger det?

I övrigt: Någon som varit på nya Monks, Wine House eller vad det nu heter, ligger precis vid Porterhouse i gamla stan? Och Porterhouse är ju väldigt mysig i alla fall 🙂 Har länge tänkt at svänga förbi 19 glas också, men där är det väl rätt svårt att få plats?


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Var ligger det?

Någonstans runt Wollmar Yxkullsgata skulle jag gissa på.


   
SvaraCitera

kebabkurt:

Jao, men det beror på om de har nån klubb eller inte. Och i och med att det är valborg ska de ha ös och det passar inte riktigt[sad]

De hade i alla fall ett litet dansgolv. Det är nog tyvärr ganska svårt att hitta ett ställe med ös där det samtidigt ska gå att kunna prata normalt. Kan du inte satsa på att först gå till något mysigt stället och sen gå till ett ösigare?


   
SvaraCitera

Hehe Rosenhof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

na prata normalt. Kan du inte satsa på att först gå till något mysigt stället och sen gå till ett ösigare?

Kanske ska förtydliga lite: vill inte ha ös, men det är det på bonden, därför kan jag inte gå dit. Och inte heller de inrökta typerna av pubar som jag brukar vistas i. Utan pub/bar utan hög musik, men fräscht och mysigt och inte inrökt o sunkigt [shake] Tror det är en omöjlighet att hitta va?

Fejlarn:

Någonstans runt Wollmar Yxkullsgata skulle jag gissa på.

Får genomföra en grundlig kartrek helt enkelt!


   
SvaraCitera

respons:

Rosenhof

tss[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Hehe Rosenhof.

Nää blää


   
SvaraCitera