Aviseringar
Rensa alla

Tips på trevliga dansställen i Stockholm


Ämnesstartare

Och då menar jag inte några klubbar som pumpar housemusik där man ser dräggfulla tribaltatuerade 18-19 åringar som juckar på varenda tjej de ser, ÄR TRÖTT PÅ DET!!!

Utan bara det är som...jaa gammal hederlig 50-tals anda med riktigt elegant dans, foxtrott, bugg, tango medmera där det finns trevliga eleganta damer (men ändå jämnåriga) att bjuda upp och kanske med lite tur fortsätta träffa. Finns det sånt i Stockholm? Finns det i Sverige överhuvudtaget? Är så trött på all jävla housemusik och rave hatar jag från början men nånstans där de spelar lite 70 och 80-tals musik vore trevligt. Finns sånt? Och säg nu inte Golden Hits för där är jag för ung för att komma in, har prövat.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Salsaakademien samt Gröna Lund brukar anordna riktigt skojiga salsakvällar. Men... Det är ju inte riktigt den musiken du söker dig till, vad jag förstått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortfarande bättre än house 🙂

Mysia: Salsaakademien samt Gröna Lund brukar anordna riktigt skojiga salsakvällar. Men... Det är ju inte riktigt den musiken du söker dig till, vad jag förstått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske nåt sånt som är mer åt discohållet och soenm då gärna avslutas med tryckare. Inget skoldisco men typ som ett skoldiscoGalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.chicago75.se/

Där har de danskvällar, har velat gå på någon sådan sååååå länge fast kan inte dansa sådan dans och har ingen att göra det med ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schysst! Nåt i den stilen menade jag 🙂
Ähh det är bara att gå, tror de flesta som går är i samma sits och duvet YOLO

nubbie: Där har de danskvällar, har velat gå på någon sådan sååååå länge fast kan inte dansa sådan dans och har ingen att göra det med ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Schysst! Nåt i den stilen menade jag 🙂
Ähh det är bara att gå, tror de flesta som går är i samma sits och duvet YOLO

Haha mm. Finns ju någon prova på-kurs innan så ja jag kanske borde köra på det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp! Själv ska jag lätt gå på nån av de där 21-01 evenemangen. Lura med en kompis ska jag också göraSöt

nubbie: Haha mm. Finns ju någon prova på-kurs innan så ja jag kanske borde köra på det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Japp! Själv ska jag lätt gå på nån av de där 21-01 evenemangen. Lura med en kompis ska jag också göraSöt

Mm det verkar kul! 

Haha, ja man får nog göra det, så kan man dansa med den om det kniper!


   
SvaraCitera
seasaw

hej Söt

chicago är jättetrevligt! det dansas till jazz&swing och människorna som går dit är stiliga och trevliga, men rekommenderar att du lär dig dansen som ska dansas för den kvällen innan. södra bar kan annars bjuda till på trevliga temakvällar också.

nubbie: http://www.chicago75.se/


   
SvaraCitera
seasaw

hej Söt

chicago
är jättetrevligt! det dansas till jazz&swing och människorna där är stiliga och trevliga, men rekommenderar att man lär sig dansen
som ska dansas för den kvällen innan. södra bar kan annars bjuda till
på fina temakvällar också.

nubbie: http://www.chicago75.se/

Där har de danskvällar, har velat gå på någon sådan sååååå länge fast kan inte dansa sådan dans och har ingen att göra det med ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:
hej Söt

chicago
är jättetrevligt! det dansas till jazz&swing och människorna där är stiliga och trevliga, men rekommenderar att man lär sig dansen
som ska dansas för den kvällen innan. södra bar kan annars bjuda till
på fina temakvällar också.

Det verkar som att du har varit där. Vill du bli min danspartner? Rodnar

Ja det fanns ju prova på! Var väl precis innan själva danskvällen drog igång, ååh, vad mysigt det skulle vara. Nej jag måste allt ragga upp någon som kan hänga med!


   
SvaraCitera
höna

grönan har ju d fint om sommrarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, får jag lov?

nubbie: Nej jag måste allt ragga upp någon som kan hänga med!

höna: grönan har ju d fint om sommrarna!

Jaa men de har väl inga eleganta dansevenemang har de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Hej, får jag lov?

Ja det får du!


   
SvaraCitera