Aviseringar
Rensa alla

Tips som verkar passa mig ?


Ämnesstartare

Hej, tänkte om nån har tips på nån bra bok. Just nu läser jag "innan jag dör". Gillar det som är baserade på verklighet och de lite sorliga. Nått tips ? Är 15 och läser rätt mkt så storlek är inget problem så.. :]


   
Citera

Pojken som kallades det
Pojken som inte fanns
Pojken som överlevde

Såld

Levande bränd

Maskrosungen

Klockan 10:31 på morgonen i Khao Lak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör vad ni vill men döda henne inte.

Utdrag ur boken:
Tydligen ville mina föräldrar gärna att jag skulle bli med barn; preventivmedel var något som satte käppar i hjulet för det hela. Till polisen har jag sagt: "Jag var en maskin, i vilken man sprutade sperma och ur vilken det kom bebisar".

Men mina föräldrar måste ha råkat i panik när de kom på att mitt havandeskap kunde tyda på att något inte stod riktigt rätt till i mitt hem. Därför satte de igång förlossningen på konstgjord väg. Min mor höll fast mig och min far sparkade och slog mot min mage. (...) Men det gick inte så flott som man räknat med. Då sa min mor till Adriaan att han skulle hämta verktyg så att de kunde få ut barnet (...) därefter gick Adriaan ut och kom sedan tillbaka med verktyg: en tång som min far använde i sitt arbete och en elektrisk borrmaskin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mkt ! Behövde inte vänta länge :]


   
SvaraCitera

Arto Paasilinna - Kollektivt självmord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det började ännu tidigare - Joakim Forsberg

En av de bästa böckerna jag läst i mitt liv!


   
SvaraCitera

Flyga drake


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GreenNeon:

Just nu läser jag "innan jag dör".

Den har jag precis beställt [crazy] är den bra enligt dig?

Kort Kjol av Christina Wahldén är ett förslag. Den handlar om "Myran" som blir våldtagen och hur det går till efteråt. Väldigt tunn bok, men bra. Jag tycker att den passar in på din beskrivning iaf.


   
SvaraCitera
sincan

Marilyn manson with Neill Strauss - the long hard road out of hell


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En Komikers Uppväxt och Ett Ufo Gör Entre av Jonas Gardell? De är inte direkt baserade på verkliga händelser/historier, men de är helt klart läsvärda. Jag var nog ungefär 15 när jag började med dem, och jag älskade dem från första sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

En Komikers Uppväxt och Ett Ufo Gör Entre av Jonas Gardell? De är inte direkt baserade på verkliga händelser/historier, men de är helt klart läsvärda. Jag var nog ungefär 15 när jag började med dem, och jag älskade dem från första sidan.

Håller med dig. Jonas Gardell får mig alltid att streckläsa [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regnmoln:

Håller med dig. Jonas Gardell får mig alltid att streckläsa [bigsmile]

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tizian:

Den har jag precis beställt är den bra enligt dig?

Jag tycker att den är bra, den är ju sorlig och så men samtidigt finns det ju sånt som kan få en att skratta lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlekens Historia av Nicole Krauss (tror jag), den är fin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GreenNeon:

Jag tycker att den är bra, den är ju sorlig och så men samtidigt finns det ju sånt som kan få en att skratta lite

Bra ^^ Kan tänka mig att jag kommer gilla den då.


   
SvaraCitera