Aviseringar
Rensa alla

Tips till SMÅtrim.


Ämnesstartare

Halloj, vill att min moppe ska gå lite bättre och snabbare , får bara dreva för farsan inget annat ... Men vilket drev skulle ni tro att jag ska sätta på ? Har för mig att det är 12/65 (?) Orginal , som nu då ... iaf STORT drev i bak. Vill att de ska ge kanske 5-10 km/h till bara eftersom jag vill kunna liga i 50 utan att varva sönder den, som man gör nu ..

Så nott tips ? 13/53 ? Men de e ju som sagt bäst med trim på ..

Derbi Senda Xtreme 04 R Allt e samma som på bilden ! http://www.bikez.com/motorcycles/derbi_senda_r_x-treme_2004.php


   
Citera
Ämnesstartare

Nej. Det är fult att vara olaglig. [no-no]

Det säger mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Nej. Det är fult att vara olaglig.

Det säger mamma.

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

bara dreva

bara så du vet ryker allt ax om du drevar för mycket, 0-50km/h på 5 minuter [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

bara så du vet ryker allt ax om du drevar för mycket, 0-50km/h på 5 minuter

joo, det är därför jag frågar , vet ej riktigt vad jag ska ha, den ska fortfarande vara STARK och gå lite fortare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

STARK och gå lite fortare

Turbo [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borra upp insuget större förgasare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åk till din lokala verkstad och flirta lite med grabbbarna där, de har säker bra ideer om vad du kan göra. rent juridiskt är drev/trim/whatever samma sak, så jag skulle köra motortrim, man åker ändå dit på samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska du trimma så är det lika bra att trimma ordentligt - bötern blir lika mycket oavsett om moppen går 5km/h för fort eller 50.

Så på med 70cc, 24mm förgasare, sportluftsfilter och dreva 14/48! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera