Aviseringar
Rensa alla

Tipsa Single-player RPG


Ämnesstartare

Hej!

Det finns säker tröttsamt många trådar som denna. Men min dator är för slö för att köra de rollspel som vanligast rekommenderas. Vad jag letar efter är ett spel där man kan köpa och sälja både vapen, rustning och dylikt. Ett spel i stil med Neverwinter nights, fast med mera story och mindre aktion. De spel som jag har spelat är följande,

Neverwinter Nights, med expansioner. - Kul, men nästan som Diablo (för mycket aktion). Tyvärr störde jag mig heldel på hur benen och övre delen av rustningen satt ihop. Jag gillar att designa min karaktär till det fullaste.

The Elder Scrolls III: Morrowind - Kul att äventyra runt i världen, men blir långsamt tråkigt då man bara gör det och ingenting annat.

Justnu är minnet inte på min sida, men dessa två räcker nog som exempel.

Datorn.

Processor:
AMD Duron(tm) Processor, MMX, 3DNow, ~750MHz
Minne:
384MB RAM
Grafikkort:
NVIDIA GeForce2 MX 400
Ljudkort:
Creative Sound Blaster PCI

Spelet behöver inte flyta på perfekt, 25 FPS är acceptabelt. Jag känner till en del spel, men tvekar på om de är bra nog.

Baldur's Gate 1/2 - Kan knappt se ansikterna på de, vill kunna bestämma hur min karaktär ska se ut. Dock så verkar det som om spelet har en grymt bra story, men känns som ett annat Diablo-spel.

Icewind Dale 1/2 - Känns som en av alla tusen Diablo-kloner.

Gothic 1/2 - Gillade inte tvåan, så ettan känns inte direkt som någon hit den heller. Testade bara spelet i 20 minuter, men det hackade för mycket.

Arcanum - Nej!

Fallout serien - NEJ! Mer överskattat spel finns inte till.

Planescape Torment - Verkar kul. Men har hört att det finns absolut ingen aktion i det, och det är inte själva problemet. Utan problemet är det att utan aktion, ingen cool rustning att köpa?

Adventurequest - Ouh, fy satan! Stäng in dig i garderoben med resten av de finniga Runescape-nördarna.

Final Fantasy - Nej!

KOTOR 1/2 - Klarat, klarat och åter igen, klarat.

Temple of Elemental Evil - Nej!

Dungeon Runners - Fungerar inte, förmodligen saknar min dator någonting som spelet kräver.

System Shock - Nej! Ville jag ha ett FPS, så skulle jag inte fråga efter ett RPG. Inga hybrider, tack!

Zelda serien - Inte RPG! Men roliga.

Summoner - Vet ingenting om dethära spelet.

Diablo 1/2 - Arkadigt FPS med en gnutta RPG. Ser inte detta spel som RPG.

Nox - Bah!

Septerra Core - Vet ingenting om dethära spelet.

Mount and Blade - Är det äns ett RPG? Hursomhelst så rekommenderar jag det starkt.

Jag har en känsla att det inte finns några mera spel därute än åvanstående. För att undvika missförståd, så letar jag efter ett Single Player RPG. Inte MMO. Det ska vara PC, inte spelkonsol.

Ursäktar för särskrivningar och dylikt. Finner du det jobbigt att läsa, så hjälp mig genom att rätta. Att jag är dödstrött hjälper inte mycket det heller. Värst vad mycket text det blev.

/Tack på förhand, RawBlue.


   
Citera
Ämnesetiketter

RawBlue:

Baldur's Gate 1/2 - Kan knappt se ansikterna på de, vill kunna bestämma hur min karaktär ska se ut. Dock så verkar det som om spelet har en grymt bra story, men känns som ett annat Diablo-spel.

Ge det en ärlig chans, det är jääävligt kul! Inte alls likt diablo.

(2an, i första hand)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RawBlue:

Diablo 1/2 - Arkadigt FPS med en gnutta RPG. Ser inte detta spel som RPG.

FPS?! åh, herre. Sicken koll.
hack n' slash-rpg kanske inte är världens vanligaste genre så man behöver inte veta att det är ett sådant, men inte fan är det ett fps.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RawBlue:

Diablo 1/2 - Arkadigt FPS med en gnutta RPG. Ser inte detta spel som RPG.

Sen när blev Diablo en förstapersonsskjutare? [n]

RawBlue:

Final Fantasy - Nej!

Dö, Final Fantasy VII och X är typ två av de bästa spelen ever. Men jag antar att du bara gillar västerländska RPG's?

RawBlue:

Adventurequest

Skräp och bajs i sin renaste form. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Dö, Final Fantasy VII och X är typ två av de bästa spelen ever. Men jag antar att du bara gillar västerländska RPG's?

Håller helt med Mr. McLuver i denna fråga. VII&X är helt underbara. Jag själv väntar tålmodigt på XIII och XIII - Versus.

Storyn = <3

RawBlue:

Diablo 1/2 - Arkadigt FPS med en gnutta RPG. Ser inte detta spel som RPG.

.... -.-
Wanna get shot?

Jag tycker att TS borde ta en titt på spelet Mass Effect, välgjort spel. Dock tvivlar jag på att den där datorn pallar det.


   
SvaraCitera

Chrono Trigger, Suikoden, Final Fantasy VI är tre väldigt bra RPG spel. Du ställer allt för höga krav, välja bort Baldurs Gate 1&2 för att du inte kan bestämma hur ANSIKTET på din karaktär ska se ut??!!

Diablo är inget FPS spel, vad har du rökt?

Sluta vara en sån grafikhora, spela ett spel för storyn eller gameplayn's skull inte grafiken. Visserligen är grafiken ett plus, men inte allt.


   
SvaraCitera

Grottgreta:

vad har du rökt?

Du vet att tråden är ett halvår gammal och användaren är avregisterad?[tard]


   
SvaraCitera

Hakuna matata:

Du vet att tråden är ett halvår gammal och användaren är avregisterad?

Nu vet jag, haha. Kollade aldrig datum och grejer, blev bara så förbannad för att han va så retarded. Men men..


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Storyn = <3

Tjaa, jag köpte VII på pss igår och började spela lite, men gillade det inte alls. Måste antagligen vara något fel på mig för alla andra säger att det är det bästa spelet evar, så ska försöka mer nu. Har precis kommit ut ur den andra reaktorn och den ska väll sprängas snart 😛 Har fått Tifa med mig också. Var lite full så kommer inte ihåg vilken ordning..


   
SvaraCitera

RawBlue:

jag efter ett Single Player RPG

Chrono Trigger, bästa Singe player RPG spelet som någonsin gjorts enligt mig.


   
SvaraCitera

Skaffa "Dragonage orgins" ett i dag roligaste singelplayer RPG spel jag har spelat!
Ett annat jag kan rekommendera är Gothic 3 vilket också är otroligt roligt.

Båda dessa har en bra historia, båda är även mycket öppna spel (du kan göra i stortsett vad du vill) i Gothic 3 kan du även välja vilken sida du vill stå på (ond eller good) det finns även mycket mer man kan göra i Gothic 3 än vad man kan i "Dragonage Orgins" MEN, i Gothic 3 så måste du spara regelbundet eftersom det inte "Auto sparas" och om du dör så ÄR du död (ingen omstart eller åter upplivning" så spara är ett måste!

Ett annat spel som är roligt är "Mount&Blade" spelaet har ganska dålig grafik eftersom det är ett lågbudget-spel, Men det är roligt som i helvete, eftersom man kan göra SÅ OHYGGLIGT MYCKET!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

hack n' slash-rpg kanske inte är världens vanligaste genre så man behöver inte veta att det är ett sådant, men inte fan är det ett fps.

Word


   
SvaraCitera

Avregistrerad: Planescape Torment 

"What can change the nature of a man?"

Regret.


   
SvaraCitera

Proteus: "What can change the nature of a man?"

Regret.

Hjärta på bumpen.

Avregistrerad: System Shock - Nej! Ville jag ha ett FPS, så skulle jag inte fråga efter ett RPG. Inga hybrider, tack!

Pfft! Bästa datorrollspelet någonsin är ju såklart Deus Ex. Bästa av två världar, perfekt symbios etc. etc.


   
SvaraCitera