Aviseringar
Rensa alla

Titanic II ska byggas? Vad tycker ni? Vad tror ni händer?


Ämnesstartare

Hej! Nu har nyheten kommit ut att Titanic II ska byggas av australiensk (stavning) miljadär vid namn Clive Palmer. Han säger att skeppet kommer att vara osänkbart! Skeppet ska byggas och konstrueras i Kina. Den vara exakt likadan som orginalet förutom den senaste teknologin och säkerhetssystem. Båten ska vara klar nån gång under 2016 och ska åka samma resa som den första Titanic! Mina frågor är: Vad tycker ni om idén att bygga en Titanic II? Och den andra är: Vad tror ni kommer hända? Som t.ex kommer den ens byggas klart, kommer den att möta samma ödé som den ursprungliga Titanic eller kommer den klara resan mm? Ni kan svara vad ni vill!

Hoppas ni svarar och gör tråden så stor som möjligt!


   
Citera

Jag tror ärligt talat att det kan bli en en flopp. Titanic hade ju sin charm och den är ju känd osv, men jag vet inte om folket idag skulle betala lika mycket för att åka på en lyxbåt. Titanic den första var ju extremt dyr att åka och det var ju bara överklass människor som kunde åka den, så man undrar om det blir samma sak med denna båt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som världens sämsta skämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pilen3:

Vad tror ni kommer hända?

Är förvånad att det dröjt till nu innan någon fått för sig att göra det här.

pilen3:

kommer den ens byggas klart

Det tror jag garanterat.

pilen3:

kommer den att möta samma ödé som den ursprungliga Titanic eller kommer den klara resan mm?

Oddsen för att samma sak händer igen är inte ens värda att nämna. Tror att resan kommer gå bra. Det hade den säkert gjort senast med, om de inte kört snabbare än det var tänkt och allt vad de nu gjorde fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beliebes:

överklass människor som kunde åka den, så man undrar om det blir samma sak med denna båt.

exakt, det var ju uppdelat så att arbetarklassen fick hålla sig på nedre däck medan de högre uppsatte fick vara just högre.. tror dock det kan funka, men blir ju inte riktigt samma grej då alla numera behandlas som jämlika


   
SvaraCitera

spännande. hoppas att det blir av. jag gillar idén.


   
SvaraCitera

the savior:

tror dock det kan funka, men blir ju inte riktigt samma grej då alla numera behandlas som jämlika

Alltså jämnlika är vi ju inte, vi kan inte förneka klasserna men jag tror inte folk accepterar det lika mycket. Jag tror inte vi frivilligt skapar de här klasserna och därför om bygget nu händer, kommer många nog protestera och sen är det många som kommer vägra betala för på den riktiga titanic gick ju en plats i tredje klass för 1400 dollar (som billigast, om man tänker platsen Jack fick i filmen. 1400 dollar är ca 8000kr och då kan man ju bara föreställa sig vad Roses i filmen suite skulle kosta.

Visst det kan funka, eller komma funka, då många vill betala rejält med pengar för lyxkryssare, men det kommer inte bli en hit bland folket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

historien kommer upprepa sig såklart
det vet väl alla


   
SvaraCitera
time
 time

Tänker mig att de gör någon slags hungerspelsrelaterad arena där de bara ploppar in isberg lite här och där, och så ska passagerarna slåss om platserna i livbåten... Kan bli riktigt spännande.

James Camerons pupiller blev just dollartecken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undrar bara hur många som kommer stå i fören och skrika "I'm the king of the world!"


   
SvaraCitera
mynona

timeisrunningout:

Tänker mig att de gör någon slags hungerspelsrelaterad arena där de bara ploppar in isberg lite här och där, och så ska passagerarna slåss om platserna i livbåten... Kan bli riktigt spännande.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom kommer dem ha en kamera i fören så att man kan filma när man gör '' IM THE KING OF THE WORLD, WOHOHO! '' 

Det är inte på långa vägar likadant, i dem två första skorstenarna har den 2 vita pluppar på varje där dom ska ha '' Viewing galleries ''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flera hundra personer har redan velat ge han flera miljoner, till och med miljarder för att få åka med.

Beliebes:
Jag tror ärligt talat att det kan bli en en flopp. Titanic hade ju sin charm och den är ju känd osv, men jag vet inte om folket idag skulle betala lika mycket för att åka på en lyxbåt. Titanic den första var ju extremt dyr att åka och det var ju bara överklass människor som kunde åka den, så man undrar om det blir samma sak med denna båt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det låter som en ganska dålig idé. "Titanic" är i min bok synonymt med "sjunkande båt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanic-fail.jpg


   
SvaraCitera