Aviseringar
Rensa alla

tja jag kan behöva lite tränings hjälp


Ämnesstartare

tja jag e en gamer som vill sluta spela data och börja träna och skaffa en flickvän men först träna så hur ska jag träna överkroppen?
asså jag siktar mig nog in på välltränad bröst (chest)
bra magrutor och starka armar
några förslag?


   
Citera

gör som alla andra gymbögar:

kör bänkpress varvat med att spegla dig i gymmets spegelvägg


   
SvaraCitera

jag föreslår att du går in på http://www.kolozzeum.com/forum/ och kikar på något av de nybörjarupplägg som finns där. eftersom att du förmodligen är otränad ska du vara försiktig och inte försöka hetsa fram din discoturks-överkropp på 2 månader genom att lassa på en massa vikter, utan lära känna in övningarna på låga vikter med en bra form som första prioritet.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

kör bänkpress varvat med att spegla dig i gymmets spegelvägg

[bigsmile]


   
SvaraCitera

simons14:

asså jag siktar mig nog in på välltränad bröst (chest)
bra magrutor och starka armar

Fyfan vad fult. Du måste träna hela kroppen annars kommer du se ut som en idiot och dessutom är det inte bra för dig. Ha som regel att alltid också träna motsvarande muskel till den du vill ha stor/vältränad. Tex. tränar du biceps måste du träna triceps, tränar du mage måste du träna rygg etc etc. Då blir du inte helt sned och oproportionerlig eller förstör din kropp.

Det viktigaste enligt min mening att inte glömma är benen, finns inget fulare än en stor överkropp och pinnsmala ben.

Köp ett gymkort eller köp hantlar, skivstång, pressbänk och vikter. Det borde räcka för hela kroppen. Börja inte träna för hårt för du kommer skada dig och/eller tappa motivationen. Börja kanske 2-3 gånger i veckan med halvtunga vikter(så du klarar 3-5 sets med 10-15 reps) sedan när det känns rätt så kan du trappa upp i dagar och vikter. Ditt mål skulle jag säga är att träna varannan eller varje dag beroende på hur hårt du tränar. Om du bara vill bygga muskler så skulle jag träna varannan dag med tunga vikter så du max orkar 3 sets med 6-8 reps. Ät mycket protein, drick mycket vatten.

Det är mitt tips iallafall.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

kör bänkpress varvat med att spegla dig i gymmets spegelvägg

så här brukar jag känna mig


   
SvaraCitera

Pickaboo:

så här brukar jag känna mig

finns det ingen bild på hur det ser ut på riktigt? [wink]

Dold text: minns att jag var så jävla bitter när jag körde tyngdlyftningsövningar på gymnasiet i skolans gym och bänkpresstöntarna tog de bra stängerna (+tog upp rätt många stänger). som tur var hade jag en bitter tränare som såg till att vi kunde byta stänger varje gång


   
SvaraCitera

Pickaboo:

så här brukar jag känna mig

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RyalNotch:

Fyfan vad fult... osv

asså jag vill bli lika stark som min kompis
han har alltid täkt mig,skyddat mig och stötat mig
hna behandlar mig som en lillebror
jag har aldrig vunnit en fajt eller förlorat
min kompis räddar alltid mig i sista sekunden
ser han mig blöda slår han ner alla som rör vid mig
jag vill återgälda honom
jag vill kunna skydda mig själv


   
SvaraCitera

simons14:

En text om Ts förälskelse i sin vän

Det var viktigt att jag visste det för att..?

Gör som jag sade så kommer du bli vältränad, så enkelt är det.


   
SvaraCitera

Han trollar ju uppenbarligen. Jättekul, mycket till fritid osv.


   
SvaraCitera

Var detta ett troll så var det det tråkigaste jag någonsin sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RyalNotch:

Var detta ett troll så var det det tråkigaste jag någonsin sett.

ok vad betyder troll?
ett sådant odjur eller nåt... jag vet inte


   
SvaraCitera