Aviseringar
Rensa alla

Tjäna MYCKET på LITE tid


Ämnesstartare

Hej, jag är en tjej på 14 år, jag vill gärna gå på high school om si sådär 2 år. Men ett år kostar över 50 000. Mina föräldrar kan bidra med ca. 10 000, eftersom de inte vill låna pengar till mitt high school-år. (mina föräldrar är antilån-människor).

Det är jättesvårt att få sommarjobb och jag får bara 300 kr i månaden. (100 ska gå till mobilen, dvs om pengarna på den är slut). Man kan ju alltid dela ut tidningar och reklam, men hur mycket får man ut av det? Fickpengar. Ingenting. Jag bor på ett litet område, så om jag delar ut reklam så får jag ju inte så mycket som om jag skulle bo mitt i stockholm, och då kan man tjäna upp till 2000 i månaden.

Jag funderar på att göra en hemsida, jag är duktigt på att måla allt möjligt, så jag tänkte sälja bilder. Speciellt blyerts och kanske olje. Dessutom är jag rätt bra på webbdesign, så en hemsida kan jag alltid få ihop. Men en sak jag inte vet; hur får man besök till den? Tänk om ingen vill köpa mina bilder?

Sen får ni också gärna ge lite tips på andra sätt man kan tjäna pengar på. Snälla inga oseriösa svar som: "sälj dig på gatan" Eller "Prostituera dig" Eller något annat totalt pantat svar.
/ Josefin


   
Citera

Jate:

Snälla inga oseriösa svar som: "sälj dig på gatan" Eller "Prostituera dig"

fan[blush]


   
SvaraCitera

Studielån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jate:

Wall of text.

fruitpunch:

Studielån.

Exakt, som alla andra studenter måste.


   
SvaraCitera

kebu12:

fan[blush]

Tänkte 95% av alla medlemmar... [smile]

Jate:

Sen får ni också gärna ge lite tips på andra sätt man kan tjäna pengar på.

Första, största och bästa är att totalkapa utgifterna så mycket det bara går, inklusive kläder och sprit...
Sedan får du helt enkelt göra så mycket du kan av det du kan. Alltså måla och webbdesign, svåra där är ju att få kontakterna...
Finns det inte stipendier att få? Googla på det. [smile]


   
SvaraCitera

Klippa gräs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Första, största och bästa är att totalkapa utgifterna så mycket det bara går, inklusive kläder och sprit...

Kläder kan jag kapa på, men sprit finns det inte så mycket att minksa på eftersom jag aldrig druckit en av det droppe i mitt liv, haha [crazy]

Fast godis är ju en annan sak, de borde jag nog köpa mindre av.


   
SvaraCitera

Jate:

Hej, jag är en tjej på 14 år, jag vill gärna gå på high school om si sådär 2 år.

Tips: gör inte det. Amerikanska gymnasieskolor är, i likhet med resten av deras utbildningssystem, ökänt pissdåliga.

EDIT: dessutom löper du risken att hamna hos en riktigt "intressant" värdfamilj. Min flickväns syster var där nån månad, men åkte hem eftersom hennes värdfamilj var djupt religiös och släpade med henne på exorcism och andra trevliga familjeevents hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Tips: gör inte det. Amerikanska gymnasieskolor är, i likhet med resten av deras utbildningssystem, ökänt pissdåliga.

Jaså? 😮
Alla som jag har pratat med som gått high school och sedan kommit tillbaka till sverige har det gått utmärkt för ..


   
SvaraCitera

tyvärr men du får starta ett företag för annars är de omöjligt.


   
SvaraCitera

Jate:

Jaså? 😮

Ja, high schoolzen, standarden jämfört med Sverige alltså..
Satsa på collage! 🙂 Det ska jag göra ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Satsa på collage!

Men de måste väl kosta ännu mer pengar .. även med stipendier (?)


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Satsa på collage! 🙂 Det ska jag göra ^^

Javisst, det låter som en bra ide. Eller vänta, amerikanska universitet (toppuniversiteten du varken har råd med eller kommer in på undantagna) är precis lika pissiga som deras gymnasieskolor. Oops.


   
SvaraCitera

Jate:

Men de måste väl kosta ännu mer pengar .. även med stipendier (?)

Jo, men då har du mer tid att jobba + spara, dessutom måste du ändå ta lån, oavsett när du hade tänkt flytta dit.

Juste, det går att ansöka stipendier för utlandsstudier med, kolla upp det 🙂

KID_IS_BACK:

Javisst, det låter som en bra ide. Eller vänta, amerikanska universitet (toppuniversiteten du varken har råd med eller kommer in på undantagna) är precis lika pissiga som deras gymnasieskolor. Oops.

Toppuniversitet? Jag hade inte tänkt ansöka till Yale eller Harvard. Tror inte det är några problem att komma in med mina betyg då min syrra kom in på ett univ. i USA.
Hahah, USAs universitet, pissiga? Jämför du med Sveriges eller..


   
SvaraCitera